@article { author = {Mirkamali, Seyyed Mohammad and Keramati, Mohammad Reza and Arefi, Mahboubeh and Mokhtarian, Faranak}, title = {The Qualitative Study of Learning Outcomes for Master Level in Educational administration based on the views of educational administration professionals and employers}, journal = {Journal of Research in Educational Systems}, volume = {12}, number = {40}, pages = {129-152}, year = {2018}, publisher = {Iranian Educational Research Association}, issn = {2383-1324}, eissn = {2783-2341}, doi = {10.22034/jiera.2018.64746}, abstract = {The current research was aimed to recognize learning outcomes of the educational administration, in the master level.  The research method was qualitative and the semi - structured detective interviews were applied in order to data gathering. After review of the academic and research based backgrounds of faculty members in the field of educational administration, 25 faculty members were selected through purposive sampling, sampling method consistent. These faculty members were from psychology and educational science faculties of Tehran city (include: universities of Tehran, Shahid Beheshti, Kharazmi) as participants and among them, 11 persons agreed to be interviewed. Because the necessity of gaining the view of the related employers for determining learning outcomes, 5 employers who worked in the related fields of education and educational administration also been interviewed. At the end, the proposed framework of curriculum for the master of educational administration based on the expected learning outcomes (that includes four general aspects of educational- academic, organizational- managerial, social- cultural, and humanity) was drawn.}, keywords = {Curriculum,Educational Management,Expected learning outcomes}, title_fa = {مطالعه کیفی دستاوردهای یادگیری مورد انتظار دوره کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی از دیدگاه صاحب‌نظران مدیریت آموزشی و کارفرمایان}, abstract_fa = {در پژوهش حاضر، سعی بر آن است تا دستاوردهای یادگیری مورد انتظار در رشته مدیریت آموزشی، در دوره­ی کارشناسی ارشد، مورد شناسایی قرار گیرد. روش مورداستفاده در پژوهش، کیفی بوده و به‌منظور گردآوری داده‌های موردنیاز از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شده است. پس از بررسی سوابق علمی و پژوهشی اعضای هیأت علمی مدیریت آموزشی، 25 عضو هیئت علمی از دانشکده‌های علوم تربیتی و روانشناسی شهر تهران (ازجمله: تهران، شهید بهشتی، خوارزمی) از طریق نمونه‌گیری هدفمند همگون، به‌عنوان افراد مشارکت‌کننده انتخاب و از بین آن‌ها 11 نفر حاضر به انجام مصاحبه شدند. نظر به‌ضرورت کسب نظر کارفرمایان در شناسایی دستاوردهای یادگیری، با 5 نفر از کارفرمایان در حوزه‌های کاری مرتبط با آموزش و مدیریت آموزشی نیز مصاحبه شد. در خاتمه نیز، چارچوب پیشنهادی برنامه درسی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی بر مبنای دستاوردهای یادگیری مورد انتظار (با برخورداری از چهار حوزه کلی دستاوردهای آموزشی- دانشگاهی، سازمانی- مدیریتی، اجتماعی- فرهنگی، انسانی)، ترسیم شده است.}, keywords_fa = {برنامه درسی,دستاوردهای یادگیری مورد انتظار,مدیریت آموزشی}, url = {https://www.jiera.ir/article_64746.html}, eprint = {https://www.jiera.ir/article_64746_9d6e22e611df905bb05c374b4b845efe.pdf} }