@article { author = {uj, d and gb, gb}, title = {gh}, journal = {Journal of Research in Educational Systems}, volume = {4}, number = {11}, pages = {83-113}, year = {2011}, publisher = {Iranian Educational Research Association}, issn = {2383-1324}, eissn = {2783-2341}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {پیش بینی رضایت شغلی دبیران بر اساس الگوی پنج عاملی شخصیت و هوش عاطفی}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه میان هوش عاطفی، ویژگیهای شخصیت و رضایت شغلی و نیزبررسی نقش تعدیلکنندگی جنسیت در رابطۀ بین این متغیرها در گروهی از دبیران دبیرستانها ی شهرشیراز بود. برای این منظور 145 دبیر مرد و 155 دبیر زن پرسشنامۀ هوش عاطفی (پترایدز و فارنهام،گاسلینگ، رینتفرو و سوان، 2003 ) و پرسشنام ۀ ،TIPI) 2001 )، پرسشنامۀ 10 گویه ای شخصیتاسپکتر، 1985 ) را تکمیل کردند. یافتهها نشان دادند که هوش عاطفی و برخی از ،JSS) رضایت شغلیعوامل شخصیت، پیش بین های خوبی برای رضایت شغلی دبیران بودند اما جنسیت نقش تعدیلکنندگیدر روابط بین هوش عاطفی، ویژگیهای شخصیت و رضایت شغلی دبیران داشت.}, keywords_fa = {هوش عاطفی,شخصیت,رضایت شغلی,جنسیت}, url = {https://www.jiera.ir/article_53468.html}, eprint = {https://www.jiera.ir/article_53468_6f0f4fd45343bf680ae7bba72b92126b.pdf} }