@article { author = {sh, sy}, title = {am}, journal = {Journal of Research in Educational Systems}, volume = {5}, number = {15}, pages = {9-28}, year = {2012}, publisher = {Iranian Educational Research Association}, issn = {2383-1324}, eissn = {2783-2341}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {نحوۀ پرسیدن سؤال و نقش آن در آموزش از دیدگاه قرآن و تعلیم و تربیت اسلامی}, abstract_fa = {یکی از مؤلفههای مهم در آموزش و پرورش اسلامی، سؤال و نحوه سؤال پرسیدناست که به عنوان یکی از روشهای آموزشی و تربیتی بیان می شود . در قرآن کریمسؤال، فراوان مطرح است. سؤال در قرآن با ادوات سؤال ، کلمۀ سؤال و مشتقات آندیده می شود. هدف از سؤال در قرآن کریم دانایی و رشد معلومات اشخاص است دراین مقاله ابعاد مختلف سؤال و آئین سؤال کردن شامل: اجازة استاد، سؤال برای فهم،اصرار در جواب، چگونگی سؤال از افراد شایسته و صراحت در مقابل سؤال و نقش آندر آموزش از دیدگاه قرآن و تعلیم وتربیت اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است.}, keywords_fa = {سؤال,آموزش,قرآن کریم,تعلیم و تربیت اسلامی}, url = {https://www.jiera.ir/article_53205.html}, eprint = {https://www.jiera.ir/article_53205_65cece25e9f69748671230d330772b16.pdf} }