@article { author = {taba, moh and tab, mis and kha, moh and so, ali}, title = {hosh}, journal = {Journal of Research in Educational Systems}, volume = {6}, number = {19}, pages = {229-246}, year = {2013}, publisher = {Iranian Educational Research Association}, issn = {2383-1324}, eissn = {2783-2341}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {خستگی ذهنی، هوش هیجانی و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی}, abstract_fa = {چکیده هدف از تحقیق حاضر، بررسی رابط ۀ بین خستگی ذهنی و هوش هیجانی با عملکرد تحصـیلی در بـین دانشآموزان دبیرستانهای پسرانه شهر یزد است. ٔ جامعه آماری این تحقیق، هیکل ٔ دانشآموزان دبیرستان- های پسران ۀ شهر یزد است. از این جامعه نمونه ای به حجم 154 دانشآموز انتخاب شدند و با اسـتفاده از ٔ پرسشنامه هوش هیجانی بار-ان، مقیاس خستگی فیسک و همکاران و معدل دانشآموزان بـه عنـوان شاخص عملکرد تحصیلی، اطلاعات مربوط به متغیرهای مورد مطالعه جمعآوری دش . سپس چارچوب مفهومی تحقیق بر اساس مدل یابی معادلات ساختاری، آزمون شد و مـدل پـژوهش مـورد ت أییـد قـرار گرفت. نتایج حاصل از تحقیق حاکی از آن است که بین ابعاد هوش هیجانی، مهارت هـای اجتمـاعی و هشیاری اجتماعی با خستگی ذهنی رابط ۀ معنادار و معکوس وجود دارد}, keywords_fa = {هوش هیجانی,خستگی ذهنی,عملکرد تحصیلی}, url = {https://www.jiera.ir/article_53120.html}, eprint = {https://www.jiera.ir/article_53120_7142bad4de7ab67d055f3f66fe2de333.pdf} }