@article { author = {hosyny, amin and jahad, hos and makh, farank}, title = {farhang}, journal = {Journal of Research in Educational Systems}, volume = {7}, number = {21}, pages = {101-131}, year = {2013}, publisher = {Iranian Educational Research Association}, issn = {2383-1324}, eissn = {2783-2341}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {رابطهٔ میان فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش در دانشگاه تربیت مدرس}, abstract_fa = {هدف از این مطالعه، بررسی رابطۀ بین فرهنگ سازمانی و استقرار مد یریت دانش دردانشگاه تربیت مدرس می باشد. کارکنان ستادی و اعضای هیئت علم ی، جامعۀ آمار یاین پژوهش را تشکیل می دهند. به منظور گردآوری داده های مورد نیاز از پرسشنامهفرهنگ سازمانی و مدیریت دانش استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد کهفرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش از نسبتاً مطلوبی برخوردار هستند . همچنینمیان فرهنگ سازمانی و مؤلفه های آن شامل حمایت مدیریت، تعلق سازما نی، خلاقی تفردی و سبک رهبری با استقرار مدیریت دانش رابطۀ معن یداری وجود دارد . اما بینسازش با پدیدة تعارض و استقرار مدیریت دانش رابط ۀ معن یداری نیست . می توانچنین نتیجه گرفت که برای استقرار مدیریت دانش، فرهنگ سازمانی نسبت بهتکنولوژی و امثال آن جایگاه مهم تر ی دارد. بنابراین حفظ و تقویت شاخصه هایفرهنگی مؤثر بر مدیریت دانش باید از اولویت های دانشگاه تربیت مدرس باشد.}, keywords_fa = {فرهنگ سازمانی,استقرار مدیریت دانش,دانشگاه تربیت مدرس,آموزش عالی}, url = {https://www.jiera.ir/article_52129.html}, eprint = {https://www.jiera.ir/article_52129_ac264afb586b3b9ff07a9a73ac60f66b.pdf} }