@article { author = {Zahed babolan, Adel and Mosleh Germi, Mehdi and Amjadi hor, Javad and Soltani, Elahe}, title = {Identifying Indicators of Education in During the COVID-19}, journal = {Journal of Research in Educational Systems}, volume = {15}, number = {55}, pages = {41-50}, year = {2022}, publisher = {Iranian Educational Research Association}, issn = {2383-1324}, eissn = {2783-2341}, doi = {}, abstract = {The spread of Corona and the consequent closure of educational centers in the world and in Iran caused the form of education to change from face-to-face or virtual. Hence, the lack of necessary infrastructure, teachers 'and students' unfamiliarity with virtual learning caused families, students and schools to face a huge learning challenge. For this reason, the purpose of this study is to identify the indicators of educational of the Corona. The nature of the research is qualitative in terms of content analysis style. The sample size after theoretical saturation was 11 people and purposefully selected. Data were collected through semi-structured interviews and data analysis by thematic method using MAXQDA10 software. Findings showed that educational indicators in times of crisis and corona outbreak included 5 cases; "Factors related to school, family, teachers, communication infrastructure and factors related to students." Therefore, creating communication infrastructure in all parts of the country, including villages and cities, creating a culture of e-learning and holding in-service courses to improve the productivity of teachers in conducting e-learning can help education in times of crisis.}, keywords = {Indicators of educational,School,Family,Students,E-learning,Corona prevalence}, title_fa = {شناسایی شاخص ‏های آموزشی در دوران کرونا}, abstract_fa = {شیوع کرونا و به‌تبع آن تعطیلی مراکز آموزشی در جهان و ایران باعث شد تا شکل آموزش از حضوری به غیرحضوری یا مجازی تغییر یابد. ازاین‌رو، عدم فراهم بودن زیرساخت‏های لازم، عدم آشنایی معلمان و دانش‏آموزان با یادگیری‏های مجازی باعث شد تا خانواده‏ها، دانش‏آموزان و مدارس با چالش عظیمی در زمینه یادگیری روبرو شوند. به همین دلیل، هدف از انجام این پژوهش، شناسایی شاخص‏های آموزشی موجود در دوران کرونا بود. پژوهش به لحاظ ماهیت داده از نوع کیفی به سبک تحلیل محتوا بود.‏ حجم نمونه پس از اشباع نظری به تعداد 11 نفر و به‌صورت هدفمند انتخاب شد. گردآوری داده‏ها از طریق مصاحبه نیمه‏ساختارمند و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات به روش فن مضمون و با استفاده از نرم‏افزار MAXQDA10 انجام شد. یافته‏ها نشان داد شاخص‏های آموزشی در دوران بحران و شیوع کرونا به تعداد 5 مورد شامل؛ «عوامل مربوط به مدرسه، خانواده، معلمان، زیرساخت‏های ارتباطی و عوامل مربوط به دانش‏آموزان» است. لذا ایجاد زیرساخت‏های ارتباطی در تمامی نقاط کشور اعم از روستاها و شهرها، فرهنگ‏سازی یادگیری الکترونیکی و برگزاری دوره‏های ضمن خدمت جهت ارتقای بهره‏وری معلمان در انجام یادگیری‏های الکترونیکی می‏تواند به آموزش در دوران بحران کمک نماید.}, keywords_fa = {خانواده,دانش‌آموزان,شاخص‏های آموزشی,شیوع کرونا,مدرسه,یادگیری الکترونیکی}, url = {https://www.jiera.ir/article_146251.html}, eprint = {https://www.jiera.ir/article_146251_b9fbd4b6a6167660a1d16bdd7f4ef88d.pdf} }