رابطه سبک‌های یادگیری و قابلیت آینده‌پژوهی با نقش واسطه‌ای خودکارآمدی پژوهشی

فریبا تابع بردبار؛ مریم شفیعی سروستانی؛ سید روح الله موسوی پور

دوره 12، شماره 43 ، دی 1397، ، صفحه 95-111

https://doi.org/10.22034/jiera.2018.83766

چکیده
  یکی از وظایف اصلی مراکز آموزشی، تربیت نیروهای انسانی مجهز به دانش آینده است که علاوه بر حل مسئله و رفع مشکلات روزمره زندگی بتوانند به نوآوری و اختراع نیز بیندیشند. هدف از این پژوهش، بررسی اثرات مستقیم و غیرمستقیم سبک‌های یادگیری و خودکارآمدی پژوهشی دانشجویان بر قابلیت آینده‌پژوهی آنان بود. بدین منظور تعداد 220 دانشجوی دانشگاه‌های ...  بیشتر

Matching Teaching/Learning Styles and Students’ Satisfaction

Mohammad Hassan Pardakhtchi؛ Ahmad Saidee

دوره 5، شماره 14 ، آذر 1390، ، صفحه 73-89

چکیده
  Part of the theoretical literature and researches conducted in the western countries especially in the USA, concerning learning styles and teaching styles, hypothesize that: a) students’ learning styles are different based on their gender, college degree, and major, b) teachers’ teaching style is consistent with their learning style, and c) matching teaching style/learning style would result in better outcomes, including student satisfaction. The major purpose of the study, reported in this paper, was to investigate these postulates about the students ...  بیشتر