یزدان شیرمحمدی؛ ولی محمد درینی؛ بدری سادات زاهدی
دوره 14، شماره 51 ، دی 1399، ، صفحه 159-174
چکیده
هدفِ از پژوهش حاضر بررسی تأثیر سفرهای آموزشی کودکان بر یادگیری تجربی آنها بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی والدین کودکانِ (4 تا 7 سال) که با تور تفریحی از محوطه میراث فرهنگی باغ فین کاشان به مدت یک هفته بازدید داشتهاند، بود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش جزو تحقیقات توصیفی پیمایشی بوده است. روش نمونهگیری این پژوهش ...
بیشتر
هدفِ از پژوهش حاضر بررسی تأثیر سفرهای آموزشی کودکان بر یادگیری تجربی آنها بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی والدین کودکانِ (4 تا 7 سال) که با تور تفریحی از محوطه میراث فرهنگی باغ فین کاشان به مدت یک هفته بازدید داشتهاند، بود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش جزو تحقیقات توصیفی پیمایشی بوده است. روش نمونهگیری این پژوهش در دسترس و تعداد آن 384 نفر بود. ابزار سنجش در این پژوهش پرسشنامه محققساخته بود. تحلیلهای آماری نیز با استفاده روش معادلات ساختاری انجام شده است. برای تعیین ارتباط علی بین متغیرها از روش مدل معادلات ساختاری و سطوح معناداری بهمنظور آزمودن فرضیهها p_value کوچکتر از 0/05 در نظر گرفته شد. یافتهها این پژوهش نشان داد یادگیری تجربی کودکان بر مزیتهای آموزشی کودکان بهواسطه تعاملات اثرگذار است و همچنین آگاهی از برند محوطههای تاریخی بر انگیزه برای یادگیری تجربی کودکان و مزیتهای آموزشی کودکان تأثیرگذار است، یافتهها حاکی از آن است که آگاهی از برند محوطههای تاریخی بر انگیزه برای یادگیری تجربی کودکان و مزیتهای آموزشی کودکان اثر مثبت و معناداری دارد. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که سفر آموزشی کودکان نیز بر افزایش توان آموزشی کودکان بهواسطه افزایش مشارکت در فعالیتهای اجتماعی، افزایش دانش آشکار و پنهان کودکان و افزایش تعلق ملی تأثیر مثبت و معنادار دارد.