تدوین الگوی مناسب کیفیت اجرای نظام آموزشی 3-3-6 دوره اول متوسطه استان کهگیلویه وبویراحمد

حجت الله سمیع زاده؛ عادل زاهد بابلان؛ مهدی معین کیا؛ علی خالق خواه

دوره 14، ویژه نامه ، تیر 1399، ، صفحه 179-192

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف تدوین الگوی مناسب کیفیت اجرای نظام آموزشی 3-3-6 دوره اول متوسطه در سال تحصیلی 99-1398 انجام گرفت. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی، ازنظر شیوه جمع‏آوری داده‏ها توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مدارس متوسطه اول استان‌ کهگیلویه و بویراحمد تشکیل داده‏اند. 900 نفر به شیوه نمونه‌گیری ...  بیشتر

Improving Students Learning and Achievement in Mathematics by Using Smart board

Elahe Aminifar؛ Ali Zaeembashi

دوره 5، شماره 14 ، آذر 1390، ، صفحه 91-98

چکیده
  Mathematics skill deficiencies for entrants into degrees are welldocumented. Quizzes at the first month of semester and mid-term test confirmed that incoming students to the Shahid Rajaee Teacher Training University lacked basic mathematical skills. In 2011 visual learning resources were created using smart board, an interactive whiteboard, to helpstudents fill the gap between high school and university mathematics. They were also used to support student learning in subjects. The visual resources demonstrated and discussed how to start and complete mathematics problems. ...  بیشتر