مطالعه پدیدارشناسی موانع و راهکارهای ارتباطی برنامه درسی کاردانش با صنعت

فیروز شکارچی؛ صادق ملکی آوارسین؛ شهرام رنجدوست

دوره 16، شماره 58 ، مهر 1401، ، صفحه 47-60

https://doi.org/10.22034/jiera.2022.167794

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف مطالعه موانع و راهکارهای ارتباطی موجود در برنامه درسی کاردانش با صنعت صورت گرفته است. روش پژوهش حاضر کیفی و از نوع پدیدارشناسی بود. روش گردآوری داده‏ها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته تا اشباع داده‏ها با 9 نفر از اساتید دانشگاه و معلمان و دبیران آموزش‏وپرورش شهرستان خوی در سال 1399-1398 که به‏صورت هدفمند از قبل ...  بیشتر

مطالعه پدیدارشناسی تعلل ورزی تحصیلی دانش‌آموزان

ابوالفضل فرید؛ رامین حبیبی کلیبر؛ محمد محمدی

دوره 12، شماره 40 ، اردیبهشت 1397، ، صفحه 105-127

https://doi.org/10.22034/jiera.2018.64745

چکیده
  هدف پژوهش حاضر پی بردن به تجربیات دانش‌آموزانی بود که تعلل­ورزی تحصیلی داشتند. روش پژوهش حاضر کیفی و از نوع پدیدارشناسی بود. مصاحبه نیمه ساختاریافته با 11 نفر از دانش‌آموزان پسر سال چهارم رشته­های نظری مقطع متوسطه دوم (دبیرستان) شهرستان مریوان که به‌صورت هدفمند انتخاب شدند، در سال تحصیلی 96-95 انجام شد. مصاحبه‌های ضبط‌شده به‌صورت ...  بیشتر

تحلیل پدیدارشناسی معنای ذهنی دانشجو از دانشگاه

مسعود کوثری؛ مژگان خوشنام

دوره 11، شماره 38 ، آذر 1396، ، صفحه 171-193

https://doi.org/10.22034/jiera.2017.59732

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر دستیابی به معنای ذهنی دانشجویان و درک آن‌ها از دانشگاه پیش از ورود به این محیط بوده است؛ بنابراین از روش پدیدارشناسی استفاده شد و با انجام مصاحبه‌های عمیق با ۵۳ دانشجوی دوره کارشناسی دانشگاه تهران از دانشکده­های علوم اجتماعی، فنی-مهندسی-علوم پایه، حقوق و علوم سیاسی، ادبیات و علوم انسانی و هنرهای زیبا به تحلیل ...  بیشتر