بی بی عشرت زمانی؛ عفت جعفری؛ امین محمدی
دوره 6، شماره 16 ، خرداد 1391، ، صفحه 65-90
چکیده
چکیده هدف نوشتار حاضر ارزیابی و مقایسه توانمندیها ی دانشجو ـ معلمان و مدرسان مراکـز تربیـ ت معلـم در بهرهگیری از یا نترنت در زمینههای گوناگون آموزشی و تربیتی است. هدف دیگـر ایـن نوشـتار ، شناسـایی دلایل تفاوتها ی احتمالی توانمنـد یهـا در ایـن دو گـروه و شناسـایی موانـع موجـود بـرای اسـتفاده از نوآوریها ی نوین در مراکز تربیت معلم ...
بیشتر
چکیده هدف نوشتار حاضر ارزیابی و مقایسه توانمندیها ی دانشجو ـ معلمان و مدرسان مراکـز تربیـ ت معلـم در بهرهگیری از یا نترنت در زمینههای گوناگون آموزشی و تربیتی است. هدف دیگـر ایـن نوشـتار ، شناسـایی دلایل تفاوتها ی احتمالی توانمنـد یهـا در ایـن دو گـروه و شناسـایی موانـع موجـود بـرای اسـتفاده از نوآوریها ی نوین در مراکز تربیت معلم است. نیا پژوهش توص فی ی ـ پیمایشی و نمون ۀ آماری شـا مل 180 نفر از دانشجو ـ معلمان و مدرسان آنان بـود . دادههـا از طریـق پرسشـنامه محقـق سـاخته، مصـاحب ۀ نیمـه ساختاریافته و همچنین مشاهدهنامه گردآوری شدند. دادههای کمی با استفاده از فراوانی، میـانگین، آزمـون یت مستقل و تحلیل واریانس آنوا و دادههای کیفی با کدگذاری، سازماندهی و استخراج مقولههـا تجزیـه و تحلیل شدند. جینتا نشان داد که دانشجو ـ معلمان از ها مهارت ی کافی در بهرهگیری از اینترنت برخـوردار نبودند و مهارتشان در حیطههای گوناگون بهرهگیری از اینترنت از مدرسانشان کمتر بود. مهارت هـر دو گروه در زمین ۀ آموزشی کمتر از حد متوسط بوده است. تحلیل یافتههای کیفی نشان داد که نیتر مهم موانع به کارگیری اینترنـت از سـوی مدرسـان و دانشـجویان در مراکـز تربیـت معلـم : عـدم تلفیـق فنّـاوری در برنامههای درسی مراکز تربیت معلم، عادت به شیوههای سنتی یاددهی و یادگیری، عـدم اعتقـاد بـه نقـش فنّاوری در بهبود کیفیت تدریس، کمبود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در مراکز تربیت معلم بود.
فریبرز باقری؛ عشرت ساسانی
دوره 4، شماره 9 ، شهریور 1389، ، صفحه 49-68
چکیده
این پژوهش به منظور مقایسه ساختار انگیزش در افراد معتاد به اینترنت با افراد بهنجار در گروه سنی 15- 28 ساله صورت گرفت. نمونهاین پژوهش در بر گیرنده 70 آزمودنی است و شامل 35 نفر افراد عادی و 35 نفرکاربر افراطی و معتاد به اینترنت میباشند که به صورت نمونهگیری تصادفی در دسترس، در کافی نت های سطح تهران انتخاب شدهاند، با تحلیل یافتههای ...
بیشتر
این پژوهش به منظور مقایسه ساختار انگیزش در افراد معتاد به اینترنت با افراد بهنجار در گروه سنی 15- 28 ساله صورت گرفت. نمونهاین پژوهش در بر گیرنده 70 آزمودنی است و شامل 35 نفر افراد عادی و 35 نفرکاربر افراطی و معتاد به اینترنت میباشند که به صورت نمونهگیری تصادفی در دسترس، در کافی نت های سطح تهران انتخاب شدهاند، با تحلیل یافتههای حاصل از پرسشنامه ساختارانگیزش(PCI) و تست اعتیاد به اینترنت ((IAT، این نتایج بدست آمد، که بین افراد معتاد به اینترنت و افراد بهنجار تفاوت به لحاظ کنترل در سیر تحقق اهداف، میزان سر خوردگی در صورت عدم تحقق اهداف، میزان تعهد و وابستگی قلبی به اهداف و اهمیت اهداف فرد برای اهداف دیگر وی میباشد، ولی تفاوتی به لحاظ میزان اهمیت اهداف، سیر تحقق اهداف، میزان آگاهی به تعقیب اهداف، میزان شادی و خشنودی در صورت تحقق اهداف، طول زمان لازم تا تحقق اهداف و میزان آزادی در انتخاب اهداف دیده نشد.