اثربخشی آموزش مهارت های ارتباطی بین فردی برمیزان پرخاشگری و رفتارهای تکانشی در میان دانش آموزان دبیرستانی

الهه حجازی؛ نرگس باباخانی؛ سیده نگین سادات احمدی

دوره 12، شماره 40 ، اردیبهشت 1397، ، صفحه 25-38

https://doi.org/10.22034/jiera.2018.69297

چکیده
  هدف پژوهش حاضر تعیین تأثیر آموزش مهارت‌های ارتباطی بین فردی بر پرخاشگری و رفتارهای تکانشی در میان دانش‌آموزان دختر پایه سوم دبیرستان‌های منطقه 7 شهرستان کرج بود. روش پژوهش از نوع آزمایشی، طرح شبه آزمایشی با پیش‌آزمون و پس‌آزمون و پیگیری (سری زمانی) با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان دختر پایه سوم دبیرستان‌های ...  بیشتر

تأثیر سبک‌های فرزند پروری بر میزان پرخاشگری جوانان

محمدرضا بلیاد؛ حسن احدی

دوره 10، شماره 34 ، آبان 1395، ، صفحه 247-275

چکیده
  در پژوھش حاضر ھدف کلی محققین، بررسی تأثیر سبکھای فرزندپروری بر میزان پرخاشگری جوانان ١٨تا ٢٣سالمیباشد. متغیرھای این تحقیق شامل: متغیرھای مستقل سبکھای فرزندپروری، متغیر وابستھ: میزان پرخاشگری و ابزارپژوھش را پرسشنامھ شیوهھای فرزندپروری و پرخاشگری تشکیل میدادند. این پژوھش از نوع کاربردی غیرآزمایشی وتوصیفی، علمی و مقایسھای بوده ...  بیشتر

رابطۀ بین جرئت ورزی و تفرّد در دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی

محمدرضا جلالی؛ محمد زرگر؛ مرجان طالشیان

دوره 8، شماره 25 ، شهریور 1393، ، صفحه 85-104

چکیده
  پژوهش حاضر، باهدف برسی تفاوت تفرّد در افرادی که سبک‌های رفتاری جرئت ورز و غیر جرئت ورز دارند انجام شده است. گروه نمونه از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی انتخاب شدند و نمونه نهایی شامل 300 دانشجو– 137 پسر و 163 دختر – بود. جرئت ورزی به واسطۀ آزمون تونند سنجیده شد. پرسش‌نامه‌ای که از سوی جلالی و همکاران ساخته شده، برای سنجش تفرّد به کار ...  بیشتر