رابطه ساختاری تعامل استاد و دانشجو و روش تدریس فعال اساتید با توسعه شایستگی‌های دانشجویان با میانجی‌گری کسب دانش

مهسا ذوالفقاریان؛ علی اکبر امین بیدختی؛ سکینه جعفری

دوره 12، شماره 40 ، اردیبهشت 1397، ، صفحه 181-204

https://doi.org/10.22034/jiera.2018.65182

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه ساختاری تعامل استاد و دانشجو و روش تدریس فعال اساتید با توسعه شایستگی­های دانشجویان با میانجی­گری کسب دانش دانشجویان دانشگاه سمنان بود. پژوهش حاضر با توجه به هدف، کاربردی و با توجه به نحوه گردآوری داده­ها از نوع پژوهش‌های توصیفی ـ همبستگی محسوب می­شود. جامعه آماری پژوهش شامل تمام دانشجویان کارشناسی ...  بیشتر

طراحی و اعتبارسنجی الگوی مدیریت دانش کارکنان دانشگاه ها

رقیه حجتی؛ عصمت مسعودی ندوشن؛ نیره شاه محمدی؛ مهدی سبحانی نژاد

دوره 12، ویژه‌نامه ، فروردین 1397، ، صفحه 509-526

چکیده
  دراین پژوهش به طراحی و اعتبار الگوی مدیریت دانش برای کارکنان دانشگاه ها پرداخته شده است. روش پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر داده کیفی و از نظر ماهیت و نوع مطالعه از نوع داده بنیاد است و از طریق مصاحبه و در نهایت با استفاده از نظریه تفسیری یک الگوی بومی نهایی شده است. جامعه آماری مورد نظر پژوهش حاضر متشکل از خبرگان دانشگاهی می ...  بیشتر