اثر آموزشهای ضمن خدمت بر ابعاد توانمندسازی و توسعه حرفه ای معلمان ابتدایی وفق بند 3 سیاستهای کلی«تحول در نظام آموزش پایه»

سیدعلی قریشی؛ منیژه احمدی؛ مریم پرهیزکاری

دوره 16، شماره 59 ، دی 1401، ، صفحه 81-94

https://doi.org/10.22034/jiera.2022.171007

چکیده
  معلمان، از مهمترین متغیرهای نیازمند تغییر به‌منظور بهبود سیستم‌های آموزشی شناخته می‌شوند. هدف پژوهش حاضر؛ بررسی تاثیر آموزشهای ضمن خدمت بر ابعاد توانمندسازی و توسعه معلمان مدارس ابتدایی شهر قزوین وفق بند 3 سیاستهای کلی«ایجاد تحول در نظام آموزش پایه» است. پژوهش از لحاظ هدف،کاربردی و به شیوه مداخله ای نیمه آزمایشی(طرح پیش آزمون_ ...  بیشتر

بررسی مشکلات چندفرهنگی در مدارس ابتدایی شهر ساوه و ارائه راهکارهای آن

منیژه احمدی؛ سید علی قریشی؛ فاطمه گودرزی

دوره 12، شماره 42 ، آبان 1397، ، صفحه 121-137

https://doi.org/10.22034/jiera.2018.84469

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، بررسی مشکلات چند فرهنگی در مدارس ابتدایی شهر ساوه و ارائه راهکارها است. روش پژوهش ترکیبی؛ کیفی-کمی بود. جامعه آماری؛ 15178 نفر دانش‌آموز و 1400 معلم در سال تحصیلی 97-1396 که بر اساس روش نمونه‌گیری خوشه‌ای، 260 معلم و 373 دانش‌آموز انتخاب شدند. ابزار پژوهش در بخش کمی پرسشنامه فرهنگی-اجتماعی کوهن و رسمن (2014) و در بخش کیفی مصاحبه ...  بیشتر