طراحی الگوی سنجش برنامه درسی زاید در نظام آموزش عالی ایران

سید مریم حسینی لرگانی؛ کوروش فتحی؛ محبوبه عارفی؛ کیومرث زرافشانی

دوره 8، شماره 27 ، اسفند 1393، ، صفحه 149-174

چکیده
  هدف از پژوهش حاضرتعیین الگویی با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی، به منظور سنجش برنامه درسی زاید در نظامآموزش عالی ایران است. جامعه مورد مطالعه تمامی دانشجویان و استادان 11 دانشگاه دولتی شهر تهران است که، بهمنظور تعیین حجم نمونه از روش نمونه گیری چندمرحله ای استفاده شد؛ در نهایت تعداد نمونه با استناد به جدولکرجسی و مورگان در بین دانشجویان ...  بیشتر

تحلیل تأثیر فضای کارآفرینی بر تمایل کارآفرینی دانشجویان کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام

شهرزاد بارانی؛ سیده مریم حسینی لرگانی؛ کیومرث زرافشانی؛ علیرضا پورسعید

دوره 6، شماره 19 ، اسفند 1391، ، صفحه 167-194

چکیده
  چکیده هدف مقاله حاضر، بررسی تأثیر فضای کارآفرینی ایجـاد شـده از سـوی دانشـگاه آزاد بـر تمایـل دانشـجویان کشاورزی نسبت به راه اندازی کسب و کارهای خلاق است. جامعۀ آمـار ی تحقیـ ق، دانشـجو انی کشـاورز ی دانشگاه آزاد یالام بودند (320 (که 169 نفر آن از ان طریـ ق جـدول بارتلـت بـه روش نمونـه گیـری تصـادفی انتخاب شدند. بر اساس نتایج، تمایل کارآفرینانه ...  بیشتر

بررسی نیت کارآفرینی دانشجویان علمی- کاربردی کشاورزی استان قزوین با توجه به سبک های یادگیری

کیومرث زرافشانی؛ سمیه رجبی؛ عبدالحمید پاپ زن؛ الهام بیگلری

دوره 1، شماره 2.3 ، مهر 1386، ، صفحه 64-76

چکیده
  بررسی نیت کارآفرینی دانشجویان علمی- کاربردی کشاورزی قزوین با توجه به سبک های یادگیری از هدف این مطالعه است. جامعه آماری تحقیق، دانشجویان مرکز علمی کاربردی کشاورزی استان قزوین، بودند (N=264). حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران، 156 نفر تعیین و با روش تصادفی طبقه ای نمونه گیری شد. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه ای مشتمل ...  بیشتر