رابطه مولفه های نابرابری جنسیتی با انگیزش تحصیلی زنان

وحید خوش روش؛ علیرضا کیامنش؛ هادی بهرامی

دوره 11، شماره 38 ، آذر 1396، ، صفحه 39-57

https://doi.org/10.22034/jiera.2017.59726

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر تعیین رابطه مؤلفه‌های نابرابری‌های جنسیتی در حیطه‎های اجتماعی، آموزشی-فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و حقوقی با انگیزش تحصیلی زنان بود. این پژوهش مقطعی از نوع همبستگی بوده است. شرکت‌کنندگان 360 زن دانشجوی 20 تا 35 ساله دانشگاه‌های آزاد ساری، تنکابن و چالوس بودند که به روش تصادفی و خوشه‌ای انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات ...  بیشتر