مهدی باقری؛ محمد حسین رنجبر؛ سمیه تب
دوره 9، شماره 31 ، اسفند 1394، ، صفحه 127-162
چکیده
تحقیق حاضر باهدف بررسی نقش واسطهای اعتماد و کارآمدی جمعی بر رابطه بین رهبری تحولآفرین و عملکرد تیمی انجام شده است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از منظر روش، توصیفی همبستگی است. جامعه آماری، شامل کلیه کارکنان ستادی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان است که بر اساس فرمول کوکران 176 نفر و از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای و در قالب ...
بیشتر
تحقیق حاضر باهدف بررسی نقش واسطهای اعتماد و کارآمدی جمعی بر رابطه بین رهبری تحولآفرین و عملکرد تیمی انجام شده است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از منظر روش، توصیفی همبستگی است. جامعه آماری، شامل کلیه کارکنان ستادی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان است که بر اساس فرمول کوکران 176 نفر و از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای و در قالب 10 تیم کاری به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری دادههای تحقیق از پرسشنامههای سبک رهبری تحولآفرین باس و آوالیو، پرسشنامه عملکرد تیمی مایکل وست، پرسشنامه اعتماد سازمانی زارعی و همکاران و پرسشنامه خودکارآمدی فردی و جمعی چن و برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش معادلات ساختاری با نرمافزار PLS استفاده گردید. نتایج حاکی از آن است که خودکارآمدی جمعی بر رابطهی بین رهبری تحولآفرین و عملکرد تیمی نقش تعدیلی دارد در صورتی که برای اعتماد سازمانی چنین نقشی مشاهده نگردید