سید محمود هاشمی؛ سید علی اکبر افجهای؛ حامد دهقانان؛ وحید خاشعی
چکیده
تصویرسازی موضوع جدیدی است که توجه بسیاری از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی را به خود جلب کرده است؛ بهطوریکه افزایش رقابت میان دانشگاهها بر سر جذب دانشجو آنها را وادار کرده تا از ویژگیهای منحصربهفرد برای خودشان تصویر مطلوبی ایجاد کنند. این مقاله با هدف طراحی مدل تصویرسازی سازمانی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی با رویکرد ...
بیشتر
تصویرسازی موضوع جدیدی است که توجه بسیاری از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی را به خود جلب کرده است؛ بهطوریکه افزایش رقابت میان دانشگاهها بر سر جذب دانشجو آنها را وادار کرده تا از ویژگیهای منحصربهفرد برای خودشان تصویر مطلوبی ایجاد کنند. این مقاله با هدف طراحی مدل تصویرسازی سازمانی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی با رویکرد ساختاری – تفسیری در دانشگاه علامه طباطبائی تهیه شده است. روش پژوهش روش مدلسازی ساختاری – تفسیری است. روش گردآوری دادهها پرسشنامه ماتریس خودتعاملی بوده و نمونهگیری به روش تصادفی ساده انجام شده است. در مرحله نخست محقق با استفاده از روش تحلیل مضمونی به شبکه مضامین تصویرسازی سازمانی دانشگاه دست یافت و در مرحله دوم با بهرهگیری از روش ISM و تحلیل MICMAC روابط میان مضامین را که شامل فعالیتهای آموزشی، خلاقیت و نوآوری، عوامل محیطی، هویت، ارتباطات، فعالیتهای پژوهشی، جوّ سازمانی، امکانات و خدمات، فناوری، شهرت، محیط فیزیکی و سرمایه انسانی است، یافته و آنها را سطحبندی کرده و درنهایت مدل نهایی تحقیق ترسیم شد.
محمود محمدیان؛ زهره دهدشتی شاهرخ؛ وحید خاشعی؛ محمد علی داداشی
دوره 10، شماره 33 ، مرداد 1395، ، صفحه 101-118
چکیده
کشاورزی ارگانیک نقش اساسی در توسعه پایدار دارد و عامل اصلی ایجاد و توسعه محصولات ارگانیـک، تقاضـای مصـرف کننـدگان و خصوصا بازار داخلی محصول بود. لذا هدف این پژوهش شناسایی عوامل آموزشی ، محیطی مؤثر بر عملکرد شرکت های تولید محصول ارگانیک می باشد. این تحقیق از نوع توسعه ای-کاربردی، روش آن همبستگی بود. جهت روایی ابزار سنجش از روایی محتوا ...
بیشتر
کشاورزی ارگانیک نقش اساسی در توسعه پایدار دارد و عامل اصلی ایجاد و توسعه محصولات ارگانیـک، تقاضـای مصـرف کننـدگان و خصوصا بازار داخلی محصول بود. لذا هدف این پژوهش شناسایی عوامل آموزشی ، محیطی مؤثر بر عملکرد شرکت های تولید محصول ارگانیک می باشد. این تحقیق از نوع توسعه ای-کاربردی، روش آن همبستگی بود. جهت روایی ابزار سنجش از روایی محتوا و روایی سازه استفاده شد و جهت پایایی نیز از ضریب آلفـای کرونبـاخ که برای کل ابزارسنجش به میزان 0.836 محاسـبه گردید. جامعه آماری شامل 180 نفر از مدیران و کارشناسان حوزه بازاریابی و فروش شرکت های تولید محصول با برند ارگانیک در سطح کشور ایران بود که به روش تصادفی طبقه بندی شده، تعداد 140 پرسش نامه بین افراد جامعه آماری تحقیق توزیع و 119 پرسشنامه برگشت و مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. جهت تحلیل داده ها از روش تحلیل عاملی و مدل سازی معادلات ساختاری و از نرمافزار Spss و PLS بهره گرفته شد. نتایج تحقیق نشان داد که عوامل آموزشی، محیطی تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد بنگاه های تولید کننده محصولات ارگانیک دارد .