افشاریان، ن.، و ابراهیمیقوام، ص. (1395). بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر مواجهه از طریق واقعیت مجازی در کاهش هراس از رانندگی: بررسی تک آزمودنی. مطالعات روانشناختی، 12(1)، 65-84.
حسینخانی، س.، اربابتفتی، م. ر.، و پایگانه، غ. ح. (1394) استفاده از فناوری واقعیت مجازی و یک ربات هپتیکی جهت آموزش به دانشآموزان نابینا . فصلنامه فناوری آموزش، 36، 256-272.
ذوالفقار نسب، ن.، و قدردان، ش. (۱۳۹۴). واقعیت مجازی، سومین همایش ملی کامپیوتر، سنندج، آموزشکده فنی و حرفهای سما واحد سنندج.
زارعی زوارکی، ا. (1387). سنجش و ارزشیابی الکترونیکی. فصلنامه نامه آموزش عالی. 1(3)، 73-88.
علیوندوفا، م. (1390). بررسی رابطه تفکر انتقادی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان تبریز. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
فتحی، م. (۱۳۹۱). آموزش شیمی در بوته نقد. مجله رشد آموزش شیمی، 26(3)، 59-64.
لطفی، م.، محمدزاده، ح.، و سهرابی، م. (1396) تأثیر تمرین واقعیت مجازی و واقعی با و بدون محدودیت اطلاعات صوتی بر یادگیری مهارت فورهند تنیس روی میز.نشریه رفتار حرکتی، 28، 91-110.
مقدسی، ح.، ربیعی، ر.، بیگدلی، ش.، ناظمی اسلام، ا.، و پورصدقیانی، ح. (1395). نقش مدلها، رویکردها و نظریههای یادگیری در طراحی و تولید نرمافزارهای آموزشی مبتنی بر تکنیک واقعیت مجازی در آموزش پرستاری: مرور سیستماتیک. مجله پرستاری و مامایی ارومیه، ۱۴ (۴)، ۳۰۰-۳۱۲.
مقدم، ه. (۱۳۹۲) آموزش شیمی در کلاسهای هوشمند. مجله رشد آموزش شیمی، 26(۲)، 12-15.
مهر محمدی، م. (1383). بازاندیشی مفهوم و مدل انقلاب آموزشی در عصر اطلاعات و ارتباطات. سومین همایش سالانه برنامه درسی در فناوری اطلاعات و ارتباطات. تهران: آییژ.
نوروزی، داریوش؛ رضوی، سید عباس. (1390) مبانی طراحی آموزشی. تهران: سمت.
Afshariyan, S. & Ibrahimighavam, N. (2016). Investigating the Effectiveness of Exposure-Based Therapy through Virtual Reality in Reducing Drug Phobia: A Single Subjective Study. Psychological Studies, 12(1), 65-84. [persion]
Alivandvafa, M. (2011). The Relationship between Critical Thinking and Academic Achievement in Tabriz Students. M.Sc., Al-Zahra University. [persion]
Al-Tikriti, M. N. & Al-Aubidy, K. M. (2013). Embedding Mixed-Reality Laboratories into E-Learning Systems for Engineering Education. I-Manager’s Journal of Educational Technology, 9 (4), 25.
Chang, C. W., Lee, J. H., Wang, C. Y., & Chen, G. D. (2010). Improving the authentic learning experience by integrating robots into the mixed-reality environment. Computers & Education, 55(4), 1572-1578.
Chen, Y. L. (2016). The effects of virtual reality learning environment on student cognitive and linguistic development. The Asia-Pacific Education Researcher, 25(4), 637-646.
Fathi, M. (2012). Chemistry training in bush criticism. Journal of Growth in Chemistry Education, Dist. 26(1), 2-4. [persion]
Harry, K., & Khan, A. (2002). The use of technologies in basic education. In Basic education at a distance (pp. 138-153). Routledge.
Hosseinkhani, S. Arbabtafti, M. R. & Payegan, Gh. (2015). Using virtual reality technology and a hepatic robot to teach blind students. Journal of Educational Technology, 36, 272-265.
Jou, M. & Wang, J. (2013). Investigation of effects of virtual reality environments on learning performance of technical skills. Computers in Human Behavior, 29 (2), 433-438.
Ke, F. Lee, S., & Xu, X. (2016). Teaching training in a mixed-reality integrated learning environment. Computers in Human Behavior, 62, 212-220.
Laal, M. & Salamati, P. (2011). Lifelong learning; why do we need it? Journal of Procardia-Social and Behavioral Sciences, 31, 399-403.
Lindgren, R., Tscholl, M., Wang, S., & Johnson, E. (2016). Enhancing learning and engagement through embodied interaction within a mixed reality simulation. Computers & Education, 95, 174-187.
Lotfi, M., Mohammadzadeh, H. & Sohrabi, M. (2017). The Effect of Virtual Reality Practice with and without the Limitation of Voice Information on the Learning of Foreland Tennis Skill on the Table. Journal of Motor Behavior, 28, 91-110. [persion]
Mehr Mohammadi, M. (2004). Rethinking the Concept and Model of the Educational Revolution in the Information and Communication Age. Third Annual Conference on ICT. Tehran: Aig. [persion]
Moghadam, H. (2013). Chemistry education in smart classes. Journal of Growth in Chemistry Education, Dist, 26, 12-15. [persion]
Moghaddasi, H., Rabii, R. Nazemi, I.; Bigdeli Sh. & Ebrahimpour Sadeghiani, Hasan. (2016). Role Of Models, Approaches And Learning Theories In The Design And Production Of Educational Software Based On Virtual Reality Techniques And Simulation In Nursing Education: A Systematic Review. J Urmia Nurs Midwifery Fac, 14 (4), 300-312. [persion]
Norouzi, D., & Razavi, S. A. (2011). Principles of Educational Design. Tehran: Samt. [persion]
Pan, Z., Cheok, A. D., Yang, H., Zhu, J., & Shi, J. (2006). Virtual reality and mixed reality for virtual learning environments. Computers & graphics, 30(1), 20-28.
Trombly, B. K. & Lee, D, (2002) Web-based learning in corporation, Procedia Social and Behavioral Sciences, (2), 451–457.
Zaraii Zavarakie, E. (2008). Electronic Measurement and Evaluation. Journal Higher Education, 3, 73-88. [persion]
Zhenbo, L. I., Xiangxu, M. E. N. G., & Hui, X. I. A. N. G. (2002). The Research And Implementation of Constructing Complicated Interactive Virtual Scenes. Journal of System Simulation, 14(9), 1183-1187.
Zulfiqar Nasab, N. & Ghadrdan, Sh. (2015). Virtual Reality, Third National Computer Conference, Sanandaj, Sama Branch of Sanandaj.