احمدیحلمسلویی، ا.؛ پاشنگ، ب.؛ و سلیمینیا، ن. (1392). اثربخشی آموزش حل مسئله بر کیفیت زندگی مادران دارای کودک درخودمانده، مجله روانشناسی کاربردی، 7(4)، 77-90.
آقایی، م.؛ گزل، ص.؛ زینالی، م.؛ احمدی، ن. و میرزایی، ش. (1395). اثربخشی مهارت حل مسئله بر کیفیت زندگی و عزتنفس بیماران مبتلا به اماس، فصلنامه ایدههای نوین روانشناسی، 1(1)، 29-38
جزایری، ع.؛ و سینارحیمی، ع. (1387). آموزش مهارتهای حل مسئله. تهران: انتشارات دانژه.
زراعت، ز؛ و غفوریان، ع. (1388). اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر خودپنداری تحصیلی دانشجویان، مجلهی راهبردهای آموزش، 2(1)، 23-26.
زربخشبحری، م.؛ شعاعحسنی، ز.؛ ظهیریسروری، ز.؛ هفشجانی، ا.؛ و خادمی، م. (1392). اثربخشی آموزش مدیریت استرس و حل مسئله بر کیفیت زندگی و امید به زندگی زنان نابارور، مجله علمی پژوهان، 11(4)، 1-10.
زهراکار، ک.؛ رضازاده، آ.؛ و احقر، ق. (1389). اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر خودکارآمدی دانشآموزان دختر دبیرستانهای شهرستان رشت، فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 5(3)، 133-150.
صالحی، م.؛ کوشکی، ش.؛ سپاهمنصور، م.؛ و تقیلو، ص. (1388). تعیین ساختار عاملی مقیاس سنجش حل مسئله اجتماعی: فرم کوتاه تجدیدنظر شده، مجله تحقیقات روانشناختی، (3)، 25-39.
عربزاده، م.؛ کدیور، پ.؛ و دلاور، ع. (1393). اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودگردان بر مهارت حل مسئله اجتماعی دانشآموزان، مجله شناخت اجتماعی، علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه پیام نور، 3(5)، 71-82.
ناصری، ح. (1387). مهارتهای زندگی. تهران: انتشارات سازمان بهزیستی کشور، معاونت فرهنگی و پیشگیری.
نجات، س.؛ منتظری، ع.؛ هلاکویینایینی، ک.؛ محمد، ک.؛ و مجدزاده، س. (1385). استانداردسازی پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، 4(4)، 1-12.
نیوشا، ب.؛ احدی، ح.؛ بنیجمالی، ش.؛ و سلیمیزاده، م. (1382). عوامل مؤثر در الگوهای رفتاری دانشآموزان تیزهوش و مقایسه آنها با الگوهای رفتاری دانشآموزان تیزهوش موفق، مجله دانش و پژوهش در روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان، (15)، 99-120.
یاوری، ه.؛ درتاج، ف.؛ و اسدزاده، ح. (1395). بررسی اثربخشی امید به زندگی بر سرزندگی دانشآموزان دوره دوم متوسطه، مجله پژوهش در نظامهای آموزشی، 10(35)، 21-34.
Aghaie, M., Gozal, S., Zeynali, M., Ahmadi, N., & Mirzaie, S.H. (2016). Effectiveness of problem solving training on quality of life and self-esteem in patients with M.S., Journal of psychology new ideas, 1(1), 29-38. [Persian]
Ahmadi Halamsoluie, A., Pashang, B., & Saliminia, N. (2013). The Effect of problem solving training on quality of life of mothers with autistic child, Journal of applied psychology., 7(4), 77-90. [Persian]
Applebaum, M. (1964). The special guidance program for gifted underachievers of the grade. In JL. French, Educating the gifted, 347-367.
Arabzadeh, M., Kadivar, P., & Delavar, A. (2014). Effectiveness of teaching self-regulation learning strategy on students social problem solving, social cognition journals. 3(5), 71-82. [Persian]
Ceary, T., & Seeg, P. C. (2009). self-regulation motivation and math achievement in middle school: variations across grade level and math content, Journal of school psychology, 47, 291-314.
D’Zurilla, T. J., Nezu, A. M. & Maydeu-Olivares, A. (2004). Social problem solving: theory and assessment. In E. Chang. T. J. D’Zurilla. & L. J. Sanna (Eds.). Social problem solving: Theory, research, and training (11-27). Washington. DC: American Psychological Association.
D’Zurilla. T. J., Nezu, A. M. & Maydeu-Olivares, A. (2002). Manual for the social problem solving inventory-revised (pp.211-214). North Tonawanda, TY: Multi-Health Systems.
Fulya, O. A., Safak, U. S. & Ayce, Y. C. (2009). The effects of students’ problem solving skills on their understanding of chemical rate and their achievement on this issue, Social and Behavioral Sciences, 1, 2678-2684.
Guenther, A. (1995). What Educators and parents need to know about ADHD? Creativity and Gifted students. Practioners, Guide A 9814. National Research Centeron the Gifted and talented. Storrs, Ct.EDO-EC-95-3.1995
Jazayeri, A., & Sinarahimi, A. (2008). Problem solving skills training. Tehran: Danzhe Publications. [Persian]
Magno, C. (2010). Assessing academic self-regulated learning among Filipino college students: The factor structure and item fit. The international journal of educational and psychological assessment‚ 5, 61-76.
Mynors- Wallis L. (2001). Problem - solving treatment in general psychiatric practice, Advances in psychiatric Treatment; 7(6): 417- 425.
Naseri, H. (2008). Life skills. Tehran: Behzisty organization publications. [Persian]
Nejat, S., Montazeri, A., Holakuie Naieny, K., Mohammad, K., & Majdzadeh, S. (2006). Standardization of the world organization for quality of life questionnaire, The quarterly Journal of the School of Public Health and Institute of Public Health Research. 4(4), 1-12. [Persian]
Neyusha, B., Ahadi, H., Bani Jamali, S.H., & Salimizadeh, M. (2003).Investigating the factors affecting the behavioral patterns of gifted students, and their comparison with the behavioural patterns of gifted students high achievers, Knowledge & Research in applied psychology, (15), 99-120. [Persian]
Ryff, C. D., Singer, B., Love, G. D., & Essex, M. J. (1998). Resilience in adulthood and later life: Defining features and dynamic processes. In J. Lomranz (Ed.), Handbook of aging and mental health: New York: An integrative approach, 70–95.
Salehi, M., Kooshki, S. H., Sepah mansoor, M., & Taghiloo, S. (2008). determining the factor structure of social problem solving scale, Journal of psychological research, (3), 25-39. [Persian]
Santrock‚ J. W. (2008). Educational psychology (3rd ed.). Boston, MA: McGraw-Hill.
Skevington, S. M., Lotfy, M., & O'Connell, K. A. WHOQOL Group. (2004a). The World Health Organization's WHOQOL-BREF quality of life assessment: psychometric properties and results of the international field trial. A report from the WHOQOL Group. Quality of Life Research, 13, 299-310.
WHOQOL Group. (1998). Development of the World Health Organization WHOQOL-BREF quality of life assessment. Psychological Medicine, 28, 551-558.
Yawary, H., Dortaj, F., & Asadzadeh, H. (2016).The Effect of life expectancy on students vitality, Quarterly journal of research in educational systems, 10(35), 21-34. [Persian]
Zahrakar, K., Rezazadeh, A., & Ahghar, G.H. (2010). Effectiveness of Problem solving skills training on self-efficacy in heigh school girl students, Journal of modern Thoughts in Education, 5(3), 133-150. [Persian]
Zarbakhsh Bahri, M., Shoa Hassani, Z., Zahiry Sarwary, Z., Hafshjani, A., & Khademi, M. (2013). Effectiveness of stress management training and problem solving on quality of life and life expectancy in infertile women, Pajouhan Scientific Journal. 11(4), 1-10. [Persian]
Zeraat, Z., & Ghafurian, A. (2009). Effectiveness of Problem solving skills training on students academic self-concept, Journal of education strategies, 2(1), 23-26. [Persian]