تقوی، م. و علیـشاهی، م. ج. (1382). بررسـی اعتبـار و روایـی مقیـاس اضطراب آشکار کودکان. مجلهی روانشناسی، 3(7)، 342-355.
روحی، ع. (1393). رویکردهای نظری و کاربردی در اختلالهای اضطرابی کودکان. تعلیم و تربیت استثنایی، 14(3)، 47-58.
زارع، ح؛ فرزاد؛ علیپور، ا. و ناظر، م. (1391). مقایسه انواع کارکردهای توجه رانندگان با حادثه و بدون حادثه و ارتباط آن با سن. پژوهشنامه حملونقل، 9(1)، 45-52.
شیخالاسلامی، ع.؛ بخشایش، ع.؛ برزگربفرویی، ک. و مرادی عجمی، و. (1396). تأثیر آموزش حافظهی فعال بر عملکرد خواندن و ظرفیت حافظه در دانشآموزان دارای ناتوانی خواندن. مجله روانشناسی بالینی، 9(2)، 47-57.
شیرازی، م. (1394). تعیین میزان شیوع اضطراب امتحان و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی در دانشآموزان دبیرستانی استان سیستان و بلوچستان. نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، 9(30)، 167-186.
شریفی، ح. (1379). اصول روانسنجی و روان آزمایی. تهران: رشد.
صالحی نژاد، ن.؛ درتاج، ف.؛ سیف، ع. و فرخی، ن. (1396). اثربخشی بستة آموزشی مبتنی بر نرمافزار چندرسانهای ساخت نقشة ذهنی بر مهارتهای شناختی درس علوم در دانشآموزان دختر پایة هشتم. نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، 11(38)، 7-37.
عمادیفر، ف. و گرجی، ی. (1396). اثربخشی آموزش توجه بر مهار توجه، توجه متمرکز و پراکنده دانشآموزان دختر دارای اضطراب امتحان. فصلنامه سلامت روانی کودک، 4(1)، 67-77
کسائیان، ک.؛ کیامنش، ع. و بهرامی، ه. (1392). مقایسهی عملکرد حافظه فعال و نگهداری توجه دانش آزمون با و بدون ناتوانیهای یادگیری. ناتوانیهای یادگیری، 3(4)، 112-123
نریمانی، م.؛ سلیمانی، ا.؛ زاهد بایلان، ع. و ابوالقاسمی، ع. (1392). مقایسه اثربخشی آموزش کنشهای اجرایی و بازیدرمانی در بهبود حافظه کاری، نگهداری توجه و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مبتلابه نارسایی در حساب. مجله روانشناسی بالینی، 5(4)، 1-16.
Asendorpf, J. B., Denissen, J. J., & van Aken, M. A. (2008). Inhibited and aggressive preschool children at 23 years of age: personality and social transitions into adulthood. Developmental psychology, 44(4), 997.
Baddeley, A. (2003). Working memory: looking back and looking forward. Nature reviews neuroscience, 4(10), 829-839.
Banks, S. J., Eddy, K. T., Angstadt, M., Nathan, P. J., & Phan, K. L. (2007). Amygdala–frontal connectivity during emotion regulation. Social cognitive and affective neuroscience, 2(4), 303-312.
Boldrini, M., Del Pace, L., Placidi, G. P. A., Keilp, J., Ellis, S. P., Signori, S., ... & Cappa, S. F. (2005). Selective cognitive deficits in obsessive‐compulsive disorder compared to panic disorder with agoraphobia. Acta Psychiatrica Scandinavica, 111(2), 150-158.
Crews, W. D., & Harrison, D. (1995). The neuropsychology of depression and its implications for cognitive therapy. Neuropsychology Review, 5, 81–123.
Darke,S. (1988).Effects of anxiety on inferential reasoning task performance. J.Pers.Soc.Psychol. 55, 499–505.
Dozois, D. J., & Dobson, K. (2001). Information processing and cognitive organization in unipolar depression: Specificity and comorbidity issues. Journal of Abnormal Psychology, 110(2), 236–246.
Emerson, C. S. Mollet, G. A. & Harrison, D. W. (2005). Anxious-depression in boys: An evaluation of executive functioning. Archives of Clinical Neuropsychology, 20(4), 539-546.
Eysenck, M. W., & Calvo, M. G. (1992). Anxiety and performance: The processing efficiency theory. Cognition & Emotion, 6(6), 409-434.
Eysenck, M. W., Derakshan, N., Santos, R., & Calvo, M. G. (2007). Anxiety and cognitive performance: attentional control theory. Emotion, 7(2), 336.
Eysenck, N. D. M. W. (1998). Working memory capacity in high trait-anxious and repressor groups. Cognition & Emotion, 12(5), 697-713.
Hadwin, J. A., & Richards, H. J. (2016). Working memory training and CBT reduces anxiety symptoms and attentional biases to threat: A preliminary study. Frontiers in psychology, 7.
Hadwin, J. A., Donnelly, N., Richards, A., French, C. C., & Patel, U. (2009). Childhood anxiety and attention to emotion faces in a modified stroop task. British Journal of Developmental Psychology, 27(2), 487-494.
Jaeggi, S. M., & Buschkuehl, M. (2014). Working memory training and transfer: theoretical and practical considerations. In New Frontiers of Multidisciplinary Research in STEAM-H (Science, Technology, Engineering, Agriculture, Mathematics, and Health) (pp. 19-43). Springer, Cham.
Kane, M. J., & McVay, J. C. (2012). What mind wandering reveals about executive-control abilities and failures. Current Directions in Psychological Science, 21(5), 348-354.
Klingberg, T., Fernell, E., Olesen, P. J., Johnson, M., Gustafsson, P., Dahlström, K., ... & Westerberg, H. (2005). Computerized training of working memory in children with ADHD-a randomized, controlled trial. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 44(2), 177-186.
Lucas, J. A., Telch, M. J., & Bigler, E. D. (1991). Memory functioning in panic disorder: a neuropsychological perspective. Journal of Anxiety Disorders, 5(1), 1-20.
Olesen, P. J., Westerberg, H., & Klingberg, T. (2004). Increased prefrontal and parietal activity after training of working memory. Nature neuroscience, 7(1), 75-79.
Owens, M., Stevenson, J., Norgate, R., & Hadwin, J. A. (2008). Processing efficiency theory in children: Working memory as a mediator between trait anxiety and academic performance. Anxiety, Stress, & Coping, 21(4), 417-430.
Pine, D. S., Helfinstein, S. M., Bar-Haim, Y., Nelson, E., & Fox, N. A. (2009). Challenges in developing novel treatments for childhood disorders: lessons from research on anxiety. Neuropsychopharmacology, 34(1), 213-228.
Rapee, R. M., Schniering, C. A., & Hudson, J. L. (2009). Anxiety disorders during childhood and adolescence: Origins and treatment. Annual review of clinical psychology, 5, 311-341.
Pereira, A. I. F., Barros, L., & Mendonça, D. (2012). Cognitive errors and anxiety in school aged children. Psicologia: Reflexão e Crítica, 25(4), 817-823.
Richards, H. J., & Hadwin, J. A. (2011). An exploration of the relationship between trait anxiety and school attendance in young people. School Mental Health, 3(4), 236-244.
Robinson, O. J., Letkiewicz, A. M., Overstreet, C., Ernst, M., & Grillon, C. (2011). The effect of induced anxiety on cognition: threat of shock enhances aversive processing in healthy individuals. Cognitive, Affective, & Behavioral Neuroscience, 11(2), 217.
Sari, B. A., Koster, E. H., Pourtois, G., & Derakshan, N. (2015). Training working memory to improve attentional control in anxiety: A proof-of-principle study using behavioral and electrophysiological measures. Biological psychology.
Shackman, A. J., Maxwell, J. S., McMenamin, B. W., Greischar, L. L., & Davidson, R. J. (2011). Stress potentiates early and attenuates late stages of visual processing. Journal of Neuroscience, 31(3), 1156-1161.
Shenal, B. V., Harrison, D. W., & Demaree, H. A. (2003). The neuropsychology of depression: A literature review and preliminary model. Neuropsychology Review, 13(1), 33–42.
Sohlberg, M. M., & Mateer, C. (2001). Cognitive rehabilitation. An integrative neuropsychological approach.
Spencer-Smith, M., & Klingberg, T. (2015). Benefits of a working memory training program for inattention in daily life: a systematic review and meta-analysis. PLoS One, 10(3), e0119522
Stallard, P., Velleman, R., Langsford, J., & Baldwin, S. (2001). Coping and psychological distress in children involved in road traffic accidents. British Journal of Clinical Psychology, 40(2), 197-208.
Thomas, K. M., Drevets, W. C., Dahl, R. E., Ryan, N. D., Birmaher, B., Eccard, C. H., et al. (2001). Amygdala response to fearful faces in anxious and depressed children. Archives of General Psychiatry, 58, 1057–1063
Trichard, C., Martinot, J. L., Alagille, M., Masure, M. C., Hardy, P., Ginestet, D., et al. (1995). The course of prefrontal lobe dysfunction in severely depressed in-patients: A longitudinal neuropsychological study. Psychological Medicine, 25(1), 79–85.
Visu-Petra, L., Ţincaş, I., Cheie, L., & Benga, O. (2010). Anxiety and visual-spatial memory updating in young children: An investigation using emotional facial expressions. Cognition and Emotion, 24(2), 223-240.
Vytal, K., Cornwell, B., Arkin, N., & Grillon, C. (2012). Describing the interplay between anxiety and cognition: from impaired performance under low cognitive load to reduced anxiety under high load. Psychophysiology, 49(6), 842-852.
Wood, J. J., Lynne‐Landsman, S. D., Langer, D. A., Wood, P. A., Clark, S. L., Mark Eddy, J., & Ialongo, N. (2012). School Attendance Problems and Youth Psychopathology: Structural Cross‐Lagged Regression Models in Three Longitudinal Data Sets. Child development, 83(1), 351-366.