1
کارشناسی ارشد رشته تلکنولوژی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران ، ایران
2
دانشیار گروه تکنولوژی آموزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
چکیده
این مقاله با هدف مطالعه اثر فناوری اطلاعات در فرآیند یاددهی و یادگیری از دیدگاه آموزگاران انجام شده است. روش تحقیق از نظر شیوه گردآوری اطلاعات توصیفی (پیمایشی) و از نظر هدف کاربردی بوده است. جامعه آماری پژوهش را کلیه معلمان مدارس متوسطه دختران شهر تهران در سال تحصیلی 1395-1396 که تعداد کل آنها برابر800 نفر بوده است. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای و تصادفی ساده و فرمول کوکران با درصد خطا 10 درصد حجم نمونه 70 نفر انتخاب و پرسشنامهها توزیع و جمع آوری شد. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه از پرسشنامه ارزیابی اثربخشی دوره آموزشی استفاده شد که در مقیاس 5 درجهای لیکرت طراحی شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه به تایید رسیده است و پایایی آن از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ برای فرهنگ سازمانی برابر با 89/0، جو سازمانی 70/0، تحول سازمانی 87/0 برآورد شد. برای تحلیل داده های جمع آوری شده در بخش توصیفی از جداول توزیع فراوانی و در بخش استنباطی از t تک نمونه استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که آموزگاران فناوری اطلاعات را در فرآیند یاددهی و یادگیری دانش آموزان موثر میدانند.
علمی, معصومه, رستگارپور, حسن. (1397). مطالعه اثر فناوری اطلاعات در فرآیند یاددهی و یادگیری از دیدگاه آموزگاران. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 12(ویژهنامه), 267-286.
MLA
معصومه علمی; حسن رستگارپور. "مطالعه اثر فناوری اطلاعات در فرآیند یاددهی و یادگیری از دیدگاه آموزگاران". نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 12, ویژهنامه, 1397, 267-286.
HARVARD
علمی, معصومه, رستگارپور, حسن. (1397). 'مطالعه اثر فناوری اطلاعات در فرآیند یاددهی و یادگیری از دیدگاه آموزگاران', نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 12(ویژهنامه), pp. 267-286.
VANCOUVER
علمی, معصومه, رستگارپور, حسن. مطالعه اثر فناوری اطلاعات در فرآیند یاددهی و یادگیری از دیدگاه آموزگاران. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 1397; 12(ویژهنامه): 267-286.