اسکیرالدی، گ. (1947). راهنمای عملی عزتنفس (ترجمه اصغر فروغ الدین عدل و نوشین شاکری). (1391). تهران: روان.
انصاری نژاد، ن. (1391). تحلیل بزهکاری نوجوانان کانون اصلاح و تربیت تهران. مجلهی رفاه اجتماعی، 12(45)، 365-386.
براندن، ن. (1930). روانشناسی عزتنفس (ترجمه مهدی قراچه داغی). (1394). تهران: نخستین.
بیابانگرد، ا. (1390). روشهای افزایش عزتنفس درکودکان و نوجوانان. تهران: انجمن اولیا و مربیان.
تولیتی، ز. (1390). تبیین نقش عزتنفس و پیشینهی تحصیلی در عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاههای دولتی شهر تهران. فصلنامهی پژوهش در نظامهای آموزشی، 5(12)، 109-128.
جنکینز، پ. (2008). آموزش و تربیت معنوی کودکان. (ترجمه زهرا غلامی، مریم بوالهری و سهیلا منیری جاوید). (1394). تهران: دانژه.
خزعلی، ا. (1388). اسلام و مبانی تکوین شخصیت سالم. فصلنامه اندیشه. 15(5 و 6)، 115-144.
دلاور، ع. (1393). مبانی نظری و عملی تحقیق در علوم انسانی و اجتماعی. تهران: رشد.
عسکری، م.؛ حیدری، ع. و عسگری، پرویز. (1394). رابطهی هوش معنوی و جهتگیری مذهبی با بهزیستی روانشناختی و اضطراب وجودی در دانشجویان. فصلنامهی پژوهش در نظامهای آموزشی، 9(31)، 163-190.
غفاری، ا.؛ رمضانی، خ. (1373). هنجاریابی آزمون پنج مقیاسی عزتنفس کودکان و نوجوانان آلیس پوپ برای دانشآموزان دبیرستانی شهر تهران. پایاننامهی کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکدهی روانشناسی و علوم تربیتی، گروه روانشناسی تربیتی.
کرین، و. (1943). پیشگامان روانشناسی رشد (ترجمه فربد فدایی). (1394). تهران: اطلاعات.
گال، م؛ بورگ و؛ گال، ج. (2005). روشهای تحقیق کمی و کیفی در روانشناسی و علوم تربیتی (ترجمه احمدرضا نصر، حمیدرضا عریضی، محمود ابوالقاسمی، خسرو باقری، محمدحسین علامت ساز، محمدجعفر پاکسرشت، علی دلاور، علیرضا کیامنش، غلامرضا خویی نژاد). (1393). تهران: نشر سمت.
گلدنبرگ، ا.؛ گلدنبرگ، ه. (2015). خانوادهدرمانی (ویرایش هشتم). (ترجمه مهرداد فیروزبخت). (1394). تهران: رسا.
وست، و. (2004). رواندرمانی و معنویت. ترجمه شهریار شهیدی و سلطانعلی شیرافکن (1383). تهران: رشد.
وفایی، ط. (1391). بررسی رابطهی بین مسئولیتپذیری و اضطراب امتحان در دانشآموزان. ششمین همایش بینالمللی روانپزشکی کودک و بزرگسال
Cooper Smith, S. (1967). The antecedents of self-esteem. San Francisco: Freeman.
Deputy, M., Devivo, J., Fasolo, N., lones, L., & Martin, D. (2016). Spiritual Attitudes and V alues in Y oung Children. Journal of Undergraduate Research, 2(1), Article 11.
Du, H., Bernardo, A. B., & Yeung, S. S. (2015). Locus-of-hope and life satisfaction: The mediating roles of personal self-esteem and relational self-esteem. Personality and Individual Differences. 83, 228-233.
Elias, A. C., Ricci, M. D., Rodriguez, L. H., Pinto, S. D., Giglio, J. S., & Baracat, E. C. (2015). The biopsychosocial spiritual model applied to the treatment of woman with breast cancer, through RIME intervention(relaxation, mental images, spirituality). Complementary Therapies in Clinical Practice. 21, 1-6.
Fanaj, N., Melonashi, E., & Shkembi, F. (2015). Self-esteem and hopelessness as predictors of emotional difficulties: A cross-sectional study among adolescents in Kosovo. Social and Behavioral Sciences. 165, 222-233.
Hale, W. J., Perrotte, J. K., Baumann, M. R., & Garza, R. I. (2015). Low self-esteem and positive beliefs about smoking: A destructive combination for male college students. Journal of Addictive Behaviors. 46, 94-99.
Hogan, M. J. (2009). On spirituality and education. Journal of Thinking Skills and Creativity, 138-143, 4.
Jones, A. S., Laliberte, T., & Piescher, K. N. (2015). Defining and strengthening child well-being in child protection. Journal of Children and Services Review. 54, 57-70.
Kamitsis, I., & Francis, A. J. (2013). Spirituality mediates the relationship between engagement with narure and psychological wellbeing. Journal of inviroment Psychology. 36, 136-143.
Kang, P. P., & Romo, L. F. (2011). The role of religious involvement on depression, risky behavior, and academic performaance among Korean American adolescents. Journal of Adolescence, 34, 767- 778.
Lamis, D. A., Wilson, C. K., Shahane, A. A., & Kaslow, N. J. (2014). Mediarors of the childhood emotional abuse- Hopelessness association in African American women. Child Abuse & Neglect. 38, 1341-1350.
Lucette, A., Ironson, G., Pargament, K. I., & Krause, N. (2016). Spirituality and Religiousness are Associated With Fewer Depressive Symptoms in Individuals With Medical Conditions. Journal of Psychosomatics, 2-9.
Mitrofan, I., & Constantin, V. (2015). The Effects of Creative Improvisation through Literature Technique on self-esteem, in a Unifying Personal Development Group. Social and Behavioral Sciences. 187, 575-579.
Moritz, S., Kelly, M. T., Xu, T. J., Toews, J., & Rickhi, B. (2011). A spirituality teaching program for depression:Qualitative findings oncognetive and emotional change. Complementary Therapies in Medicine. 19, 201-207.
Negovan, V., Sterian, M., & Martin, O. P. (2015). Interparental relationships and preparatory class children's self-esteem and self-efficacy. Social and Behavioral Sciences, 637-641.
Noordstar, J. J., Net, J., Jak, S., Helders, P. J., & Jomgmans, M. J. (2016). Global self-esteem, perceived Athletic competence, and physical activity in children: A longitudinal cohort study. Pychology of Sport and Exercise, 83-90.
Park, K. M., & Park, H. (2015). Effects of Self-esteem Improvement Program on Self-esteem and Peer Attachment in Elementary School Children With Observed Problematic Behaviors. Asian Nursing Research. 9, 53-59.
Rasic, D. T., Belik, S. L., Elias, B., Katz, L. Y., Ennes, M., & Sareen, J. (2009). Spirituality, religion and suicidal behavior in a nationally representative sample. Journal of Affective Disorders.114, 32-40.
Rasic, D., Robinson, J. A., Bolton, J., Bienvenu, O. J., & Sareen, J. (2011). Longitudinal relationships of religious worship attendance and spirituality with major depression, anxiety disorders, and suicidal ideation and attempts: Findings from the Baltimore epidemologic catchment area study. Journal of Psychiatric Research, 848-854.
Ratcliff, D. (2004). Children spirituality:Christian Perspectives, Research, and Applications. Wipf and Stock Publishers.
Tsaousis, I. (2016). The relationship of self-esteem to bullying perpetration and peer victimization among schoolchildren and adolescents: A meta-analytic. Aggression and Violent Behavior.
Ysseldyk, R., Haslam, A. S., & Morton, T. A. (2016). Stairway to heaven? (Ir)religious identity moderates the effects of immersion in religious spaces on self-esteem and self-perceived physical health. Journal of Environmental Psychology, 14-21.
HYPERLINK "https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=Yonker%20JE%5 BAuthor%5D&cauthor=true&cauthor_uid=21920596" Yonker, J.E., HYPERLINK"https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=Schnabelrauch%20CA%5BAuthor%5D&cauthor=true&cauthor_uid=21920596"Schnabelrauch, C. A., & HYPERLINK "https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed /?term=Dehaan%20LG%5BAuthor%5D&cauthor=true&cauthor_uid=21920596"
Dehaan, L. G. (2012). The relationship between spirituality and religiosity on psychological outcomes in adolescents and emerging adults: a meta-analytic review. Journal of adolescence, 299- 314.