انتظاری، یعقوب. (1388). ارائه الگویی برای هماهنگسازی نظام آموزش عالی با تحولات مبتنی بر دانش در نظام اشتغال؛ برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 53، 1-27.
آراسته. حمیدرضا و امیری، الهام.(1391). نقش دانشگاهها در آموزش توسعه پایدار. نشاء علم، 2(2)، 28-36.
اللهیاری، علی.(1393). بررسی نقش نوآوری و خودشکوفایی در پیشبینی کارآفرینی دانشجویان. فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، 24، 137-147.
بشارت، احسان و ارسلان بد، محمدرضا.(1393). اثرپذیری رشد اقتصادی ایران از شاخصهای اقتصاد مقاومتی: دیدگاه راهبردهای توسعه کشورهای ژاپن و کره جنوبی. فصلنامه علمی و پژوهشی مطالعات بینرشتهای دانش راهبردی، 5(17)، 77-98.
حجازی، اسد؛ نوه ابراهیم، عبدالرحیم؛ بهرنگی. محمدرضا؛ زینآبادی. حسن رضا.(1394). شناسایی عوامل تأثیرگذار بر برنامههای توسعه آموزش. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 6(1)، 229-241.
ابراهیمزاده، عیسی؛ حیدری، مژگان. (1387). عوامل مؤثر بر نظام مدیریتی دانشگاههای باز و از راه دور در مقایسه با دانشگاههای مرسوم
.آموزش عالی ایران، 1(1)، 81-106.
حسینقلی پور، حکیمه؛ قلی پور آرین، قاضی محله مهدی؛ روشندل، طاهر.(1389). الزامات، ضرورتها و مکانیزمهای تجاریسازی دانش در دانشکدههای مدیریت. مدیریت بازرگانی، 2(6)، 41-60.
داناییفرد، حسن؛ امامی، سید مجتبی.(1386). استراتژیهای پژوهش کیفی: تأملی بر نظریهپردازی داده بنیاد. اندیشه مدیریت، 2(1)، 69-97.
دهقان منشادی، منصور. (1392). سازمان یاد دهنده الگویی برای سازمانهای آموزشی در ایران. یزد: انتشارات تیک.
سیف، الله مراد. (1392). مقدمهای بر نقشه راه پیادهسازی سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ج.ا.ایران.فصلنامه علمی -پژوهشی علوم انسانی، 16(61)، 61-89.
شریفزاده، فتاح. (1390). ضرورت بازشناسی نظام آموزش عالی و نقش آن در توسعةعلمی و اجتماعی کشور: پژوهشی دربارة دورة کارشناسی رشتة مدیریت دولتی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور. جامعه پژوهی فرهنگی. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. 2(1)، 79-112.
برادران، محمد صادق؛ کشمیریحق، محمدامین.(1393). جایگاه کارآفرینی در تحقق اقتصاد مقاومتی. تهران: مجمع تشخیص مصلحت کارآفرینی در نظام آموزش عالی ایران چهارچوبی برای برنامهریزی. اجرا و ارزیابی.
عزتی، مرتضی؛ احمدی، علی؛ انوری، قاسم؛ اصغری هرندی، محمد رضا. (1394). تأثیر اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی در مقابله با تحریمهای اقتصادی. فصلنامه مطالعات دفاعی استراتژیک، 61، 5-30.
غلامی، محمدامین. (1391). دانشگاهها چگونه در اقتصاد مقاومتی ایفای نقش میکنند. روزنامه ایران (25/7/91).
قارون، معصومه. (1384). دولت، آموزش عالی و اشتغال. دومین همایش اشتغال و نظام آموزش عالی کشور. تهران. دانشگاه تربیت مدرس.
محمدی، حمیدرضا. (1393). مفهوم شناسی و استخراج مؤلفههای عنصر مقاومت در اقتصاد مقاومتی. ماهنامه تحلیلی، ترویجی و گفتمانی قرارگاه پدافند اقتصادی، 1، 18-19.
معموری، علی. (1381). قرآن و پایان تاریخ، موعود، 36، قابل دسترسی در سایت http://www.hawzah.net/fa/Magazine/
منتظر، غلامعلی؛ فلاحتی، نگار. (1394). سناریونگاری آینده آموزش عالی ایران و کارکرد فناوری اطلاعات در آن. سیاست علم و فناوری، 25، 47-69.
میرعمادی، طاهره.(1390). چارچوبی برای ارزیابی راهبردهای مقابله با تحریم از منظر نظام ملی نوآوری. فصلنامه علمی و پژوهشی سیاست علم و فناوری، 3(4)، 8-98.
نجاتی، ص. (1391). متدولوژی جدید طراحی و پیادهسازی استراتژی برای گذر مؤثر از بحران اقتصادی. نهمین کنفرانس بینالمللی مدیریت استراتژیک. تهران.
نعمتی، محمدعلی؛ سادات حسینی، هدی سادات. (1393). شناسایی و تحلیل مؤلفههای تأثیرگذار بر تحقق فرایند تبدیل دانش به فناوری در دانشگاهها. فصلنامه پژوهشدرنظامهایآموزشی، 24، 177-194.
نیلی، مسعود. (1393). گزارش جمعبندی کنفرانس اقتصادی. موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی.1-35.
واعظی، سید کمال؛ فدایی، محمد. (1394). معرفی الگوی اقتصاد مقاومتی بهعنوان مدل بومی توسعه پایدار. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات دفاعی استراتژیک، 61، 31-50.
Afonso, A., Ramirez, J. J., & Diaze Puente, J. M. (2012). University- industry cooperation in the education domain to foster competitiveness and employment. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46، 3947-3953.
Allen, D. K., Brown, A., Karanasios, S., & Norman, A. (2013). How should technology – mediated organizational change be explained? A comparison of the contributions of critical realism and activity theory. Mis Quarterly, 37(3), 835 - 854.
Carter, M. Z., Armenakis, A. A., Field, H. S., & Mossholder, K. w. (2013). Transformational leadership, relationship quality and employee performance during continuous incremental organizational change. Journal of Organizational Behavior, 34(7), 942 – 958.
Dumciuviene, D. (2015). The Impact Of Education Policy To Country Economic Development. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 191, 2427 – 2436.
Kaytaz, M., & Misra, C. G. (2014). Consumer response to economic crisis and lessons for marketers:The Turkish experience. Journal of Business Research, 67, 2701–2706.
Maldonado, T. & Vera, D. (2014). Leadership skills for international crises: The role of cultural intelligence and improvisation. Organ Dyn,
Mariana, D. R. (2015). Education As A Determinant Of The Economic Growth. The Case Of Romania. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 197,404-412.
Pal, R., Torstensson, H., & Mattila, H. (2013) .Antecedents of organizational resilience in economic crises—an empirical study of Swedish textile and clothing SMEs.
International Journal of Production Economics,
http://dx.doi.org/10.1016/j.ijpe.2013.02.031i
Vildan, D., Ate, S. S.، Duman, G. (2011)، CSR As A Tool To Cope With Economic Crises: The Case Of TEI. Procedia Social and Behavioral Sciences, 24، 1418–1426.