پنتریچ، پال، آر و شانگ، دیل. اچ. (1386). انگیزش در تعلیم و تربیت. (ترجمه مهرناز شهرآرای ). تهران: نشر علم. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی ،2002).
تریسی، برایان. (1385). وقت طلاست. (ترجمه منیرالدین اعتضادی). تهران: انتشارات راشین، چاپ سوم. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2004).
جاویدی، نفیسه. (1388). اثربخشی آموزش مهارتهای مدیریت زمان بر کاهش استرس شغلی کارکنان شرکت ساپکو. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
خاکی، غلامرضا. (1387). مدیریت زمان. تهران: انتشارات بازتاب، چاپ ششم.
زائریان، زینب. (1386). اثربخشی آموزش مهارتهای مدیریت زمان بر کاهش سهلانگاری کارکنان آموزش و پرورش شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد مشاور، دانشگاه علامه طباطبایی.
سیف، علی اکبر. (1388). روانشناسی پرورشی نوین. تهران: نشر آگاه.
عزیزی ابرقویی، محسن. (1389). رابطه بین خودکارآمدی و کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
کدیور، پروین. (1380). بررسی سهم باورهای خودکارآمدی، خودگردانی و هوش در پیشرفت درسی دانشآموزان به منظور ارائه الگویی برای یادگیری بهینه. پایاننامه دکتری، دانشگاه تربیت معلم تهران
کرامتی، هادی. (1380). بررسی رابطۀ خودکارآمدی ادراک شده دانشآموزان سوم راهنمایی شهر تهران و نگرش نسبت به درس ریاضی با پیشرفت آنها. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.
نجفی، محمود و فولاد چنگ، محبوبه. (1386). رابطه خودکارآمدی و سلامت روان در دانشآموزان دبیرستانی. ماهنامه علمی پژوهشی دانشگاه شاهد، دوره جدید شماره 22.
هاشمی زاده،هایده. (1385). رابطۀ رفتارهای مدیریت زمان و استرس شغلی در پرستاران بخشهای داخلی و جراحی بیمارستانهای آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی. فصلنامه اصول بهداشت روانی ،سال هشتم، شماره 29 و30، صص 56-51.
Ajayi, I., & osiki, P. M. (2008). Procrastination among the undergraduates in a nigerian university: Implications for time management. International Business management.2(4). 126-131.
Drucher, P. E.(1967). The Effective Executive,harper&row,New York,Ny.
Kearns, H., & Gardiner, M. (2007).Is it time well spent? The relation Ship between time management behaviours, perceived effectiveness& work related morale& distress in a university conex.Higer Education Research&Development.26,27,235-247.
Koch, C. J., & Kleinmann, M. (2002). Astich in time saves nine.Behavioral decision making explanations for time management problems. European.journal of work&organizational psychology.11,199-217.
Locke, E. A., Fredrick, E., Lee, C., & Bobko, P. (1984).effect of the self-efficacy:goals and task strategies on task performance. journal of apllied psychology, 69, 241-251
Lewis, C. A. (2006). academic notivation among college student graguate school, fwayne university.
Poser, B. (2003). Time management for students.councelling & Development centre, York university.
Seo, E. H. (2008). self efficacy as a mediator in the realationship between perfectionism and academic procrastination.
Van Eerde, W. (2003). procras tination at work and time management training. journal of psychology, 137,421-435
Xiao-hua, Y. (2007). developing time-management skills in the foreign languag classroom 4, g(serial NO.43).