اسودی،مریم.( 1379 ).اثربخشی درمان شناختی بک به شیوة گروهی برافزایش انگیزه پیشرفت دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان درگز. پایاننامه کارشناسی ارشد مشاوره،دانشگاه علامه طباطبائی.
امانی، عباس ( 1390 ). میزان نقش و اثربخشی هورمونهای تستوسترون، پرولاکتین TSH,توانایی فضایی، ، (FD/FI ) بر عملکرد ریاضی، حافظه فعال، سبکها ی یادگیری TY استدلال عددی و استدلال انتزاعی، توانایی کلامی، دقت و اضطراب ریاضی و نگرش ریاضی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته آموزش ریاضی. دانشگاه فردوسی، مشهد
برخورداری،معصومه؛جلال منش،شمس الملوک و محمودی،محمود( 1388 ).ارتباط گرایش به تفکر انتقادی و عزتنفس در دانشجویان پرستاری،مجله ایرانی آموزش در علوم .19- پزشکی،صص 13
برومندنسب،مسعود( 1381 )بررسی رابطه ساده و چندگانه خلاقیت، انگیزه پیشرفت و عزتنفس با کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، رساله دکتری،دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
طالب پور،اکبر؛نوری،ابوالقاسم و مولوی،حسین( 1381 ).تأثیر آموزش بر مسند مهارگذاری،انگیزه پیشرفت و پیشرفتتحصیلی دانشآموزان شاهد، مجلۀ روانشناسی،سال .29- ششم،شماره بیستویک،ص 18
سانتراک، جان دبلیو ( 2003 ). زمینۀ روانشناختی. ترجمۀ فیروز بخت،مهرداد.
علم الهدائی،سید حسن( 1 388 ). اصول آموزش ریاضی،انتشارات جهان فردا، مشهد: چاپ اول
علمالهدایی، سید حسن. ( 1381 ). راهبردهای نوین در آموزش ریاضی. مشهد: شیوه.
ریو،جان مارشال( 2001 ).انگیزش و هیجان،ترجمه:یحیی سیدمحمدی 1380 ،چاپ دوم،تهران،نشر ویرایش.
شاملو،سعید( 1384 ).نظریههای مربوط به شخصیت،چاپ پنجم،تهران،انتشارات دانشگاه تهران.
شکرکن،حسین؛برومندنسب،مسعود( 1381 ). بررسی رابطه ساده و چندگانه خلاقیت و انگیزه پیشرفت و عزتنفس باکار آفرینی در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، مجله علوم ، تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره سوم، سال نهم، شماره 3و 4.1- صص 24
کلانتر، فاطمه( 1385 ).رابطه الگوهای سخت انطباقی والدین با سازگاری فردی اجتماعی،انگیزه پیشرفت دانشآموزان دختر مقطع متوسطه،فصلنامه علمی _پژوهشی یافته های نو در .30- روانشناسی، سال اول، شماره 2، ص 17
یوسفی،علی( 1387 ).انگیزش تحصیلی با پیشرفتتحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی .83- اصفهان،مجله ایرانی علوم پزشکی،سال نهم،شماره 1.ص 77
نعیمی،ام البنین( 1383 ).بررسی رابطه ترس از موفقیت،عزتنفس و انگیزه پیشرفت دانشجویان دانشکده پیراپزشکی ساری،پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناس ی بالینی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری.
Aiken,L.(1979).Attitudes toward Mathematics and science in Iranian middle school. School science and Mathematics,79,pp.229-234.
Alamolhodaei ,H.and Farsad, N. (2009).A Psychological Model Applied to Mathemacal Problem Solving. Journal of the Korea Society of Mathematical Education Series D: Research in Mathematical Educator.
Vol. 13, NO, 3, pp. 181-195.
Alamolhodaei, H. (2009). A Working Memory Model Applied to Mathematical WordProblemSolving. Asia Pacific Education Review 10(1), 183-192. doi: 10.1007/s12564-009-9028-2.
Ashcraft, MH.and Moore, AM. (2008). Mathemacs anxiety and the affecve drop in performance. Journal physiology educationAssess, 27(3), pp.197−205.
Ashcra ,MH. Krause, JA.and Hopko, DR. (2007). Is math anxiety a mathemacal learning disability? In D. B. Berch & M. Mazzocco (Eds.), why is math so hard for some children? The nature and origins of mathemacal learning discuses and disabilies Balmore: Brookes, pp. 329–348.
Ashcra, MH. Kirk, EP. (2001). the relaonships among working memory, math anxiety, and performance. Journal of Experimental Psychology. General, Vol, 130(2),pp. 224-237.
Akane zusho, paul R. pintrich, kai S. cortiona(2005). Motives, goals, and adaptive patterens of performance in Asian American and Anglo American students Learning and Individual Differences, Vol 15(2), pager 141-158.
Angelika leondari (2002). Implicit Theories, Goal orientations and perceived competence:Impacton students achievement behavior, psychology in the schools, vol. 39(3), pages. 279-292.
Baloglu,M.and Koçak,R. (2006). A mulvariate investigation of the differences in mathematics anxiety. Personality and Individual Differences, 40(7), pp.1325–1335.
Festco, T. and Mcclure, J (2005). Educational psychology andintegrated to classroom decisions New your Pearson. . Journal of General Education.34-50.
Fardin, D. Alamolhodaei, H. Radmehr,F (2011). A Meta- Analyze on MathematicalBeliefs and Mathematical Performance of Iranian Students. Educational Research Vol. 2(4) pp. 1051-1058.
Fischer, Joel, con coran, Kevin (2006). Measureforclinicalpracticeandresearch: a sourcebook, Volumel,couples, familiesandchildren, OxfordUNIVERSITYPRESS. Inc.
Herman; S. H. J.(1970). A questionnaire measure of achievement motivation-Journal of Applied psychology Vol. 54. No 4. 353-363.
Jain,S. and Dowson, M .(2009). Mathemacs anxiety as a funcon of muldimensional self-regulation. Contemp. Education Psychology Journal,34,pp.240−249.
Jackson, Carol, D. and Leffing Well, R. J. (1999). Theroleof instactions in creating math anxiety in students from kindergarten through College. Mathematics teacher.Volm, 92(7), pp. 583-586.
Rodarte-Luna, B.andSherry, A .(2008). Sex divergences in the reload between stascs anxiety and cognitive/learning strategies. Contemp. Education Psychology Journal, 33,pp.327−344.
Saha, S. (2007). A study of Gender Atude to Mathemacs, Cognive Style and Achievement in Mathematics ExperimentsinEducation, 35, pp.61-67.
Scholoenfeld, A. H.(1989). Teaching mathematical thinking and problem solving. In L. B. Resnick and B. L. Klopfer (Eds.), Toward the thinking Santrock ,J.W.(2003). Psychology. (7th Edition), Boston. The McGraw-Hill Companies.
Slavin R. E. (2006). Educational psychology: theory and practice(thed) Nee your pearson.
Kiamanesh, A. R. (2004). Factors affecting Iranian students' achievement in mathematics.Paper presented at the First IEA International Research Conference, Cyprus.
Ma, X.(1999). A meta-analysis of the relationship berweenanxity toward mathematics andachievement in mathematics. Journal for Research in mathematics Education, 30, pp. 520-540.
Tobias, S. (1993). OvercomingMath Anxiety (2 end ed). New york. W. W. Norton.
Thomas,J. (2006). The effects on student’s achievements and attitudes using integrated learning systems with co-operative pairs. Journal Education Technology Research and Development, 45,pp.51-64.
Zimbardo, P. G. (1992) psychology ang life. New York: Havper Collins.