بلاغت، سیدرضا، هاشمی، سیداحمد، خزایی، زری و محمودوند، محمد (1392). بررسی رابطه ی بین تعهد سازمانی با خودکنترلی معلمان ابتدایی شهر زاهدان. فصلنامه ی نوآوری های مدیریت آموزشی، (3)، 44-35.
به پژوه، احمد، غباری، باقر و همتی، قربان (1380). تاثیر آموزش فنون کنترل خود در بهبود مهارت های اجتماعی دانش اموزان با اختلال کاستی توجه و بیش فعالی. پژوهش در حیطه ی کودکان استثنایی) ،1(7)، 18-1.
حاتمی، زهرا. (1390). آموزش راهبردهای خودکنترلی رفتار راهبردهای روانشناختی. ( فصلنامه ی رشد آموزش مشاور مدرسه) ،4(6، 55-52.
رصاف، زهرا. (1385). رابطه ی باورهای خودکارآمدی عمومی و خودیابی با سلامت عمومی در بین پرستاران بی مارستانهای دولتی شهر شیراز. پایان نامه ی کارشناسی ارشد چاپ نشده، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان.
شیخ الاسلامی، علی، درتاج، فریبرز، دلاور، علی و ابراهیمی قوام، صغری. (1391). تأثیر آموزش برنامه ی کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر اضطراب امتحان دانش آموزان. فصلنامه ی پژوهش در نظام های آموزشی) ،18(6)، 15-1.
شیخ الاسلامی، علی و سیداسماعیلی قمی، نسترن (1393). مقایسه ی تاثیر روش های آموزشی کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی و مهارت های مطالعه یر اضطراب امتحان دانش آموزان ،فصلنامه ی روانشناسی مدرسه) ،2(3، 121-104.
علاقهبند، علی. (1390).. مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی. تهران: نشر روان.
فرامرزی، سالار، رجبی، سوران و ولدبیگی، پیمان. (1393). اثربخشی شناختدرمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان، ماهنامه ی علوم پزشکی کرمانشاه،8((18، 461-452.
Alexander, V., Tatum, B. C., Auth, C., Takos, D., Whittemore, S., & Fidaleo, R. (2013). A study of mindfulness practices and cognitive therapy: effects on depression and self-efficacy. Global Journal of Special Education and Services, 2(3), 30-37.
Baer, R.A. (2003) Mindfulness Training as a Clinical Intervention: A Conceptual and Empirical Review. Journal of Clinical Psychology: Science and Practice, 10(2), 125 –143.
Bowlin, S. L., & Baer, R. (2012). Relationships between mindfulness, selfcontrol, and psychological functioning. Personality and Individual Differences, 52(3), 411-415
Chang, V.Y., Palesh, O., Caldwell, R., Glasgow, N., Abramson, M., Luskin, F., Gill, M., Burke, A., & Koopman, C. (2004). The effects of a mindfulnessbased stress reduction program on stress, mindfulness self-efficacy, and positive states of mind. Stress and Health, 20(3), 141-147.
David, S., Black, J., Randye, J., Pallav, S., Jerry, P., & Grenard, L. (2011). Component processes of executive function-mindfulness, self-control, and working Memory-and their relationships with mental and behavioral health. Mindfulness, 2(3), 179-185.
Delisi, M. (2014). Low Self-Control Is a Brain-Based Disorder. SAGE Publications Ltd.
Friese, M., & Hofmann, W. (2009). Control me or I will control you-Impulses, trait self-control, and the guidance of behavior. Journal of Research in Personality, 43(5), 795-805.
Friese, M., Messner, C., & Schaffner, Y. (2012). Mindfulness meditation counteracts self-control depletion. Journal of consciousness and cognition, .2201-6101 ,)2(12
Goodman, R. (2007). The impact of a mindful state on ego-salience and self-control. Unpublished doctoral Dissertation, Faculty of Psychology, Cleveland State University.
Grossman, P., Niemann, L., Schmidt, S., & Walach, H. (2004). Mindfulnessbased stress reduction and health benefits: a meta-analysis. Journal of Psychosomatic Research, 57(1), 35-43.
Kabat-Zinn, J. (1990). Full catastrophe living: using the wisdom of your body and mind to face stress, pain and illness. New York: Delacorte.
Kabat-Zinn, J. (1994). Wherever you go there you are. New York: Hyperion.
Kabat-Zinn, J. (2003). Mindfulness-based interventions in context: Past, present and future. Clinical psychological: Science & Practice, 10(2), 144-156
Kannappan, R., & Anand, V. (2011). Effect of mindfulness-based self control therapy on perceived stress, self-efficacy and well being of depressed patients. Journal of the Indian Academy of Applied Psychology, 37, 47-53.
Kaushal, R., & Kwantes, C. (2006). The role of culture and personality in chronic of conflict management strategy. International Journal Intercultural Relations, 30(5), 579-603.
Orsillo, S.M., & Roemer, L.B. (2005). Acceptance and mindfulness-based approaches to anxiety conceptualization and treatment. United States of America, Springer, 131– 147.
Paterniti, A. (2007). Comparing the efficacy of a mindfulness-based program to a skillstraining program in the treatment of test anxiety. Unpublished Doctoral Dissertation, Island, England: University of Island.
Reynolds, J.W. (2006). Mechanisms of action in mindfulness-based stress reduction (MBSR), and specific factors mediating the reduction of anxiety.
Unpublished Doctoral Dissertation, George Mason University.
Shapiro, S.L., Astin, J.A., Bishop, S.R., & Cordova, M. (2005). Mindfulnessbased stress reduction for health care professionals: results from a randomized trial. International Journal of Stress Management, 12(2), 164-176.
Strayhorn, J. M. (2002). Self-control: Toward systematic training programs. Journal of the American Academy of child Adolescent Psychiatry, 41(1) 17-27.
Tacón, A. M., Caldera, Y. M., & Ronaghan, C. (2004). Mindfulness-based stress reduction in women with breast cancer. Families, Systems, & Health, 22(2), 193-203.
Veer, S.D., Brouwers, A., Evers, W., & Tomic, W. (2009). A pilot study of the psychological impact of the mindfulness-based stress reduction program on persons who stutter. European Psychotherapy, 9 (1), 39-56.
Wittmann, M., Peter, J., Gutina, O., Otten, S., Kohles, N., & Meissner, K. (2014). Individual differences in self-attributed mindfulness levels are related to the experience of time and cognitive self-control. Journal of Personality and Individual Differences, 64, 41-45.
Yusainy, C., & Lawrence, C. (2014). Relating mindfulness and self-control to harm to the self and to others. Journal of Personality and Individual Differences, 64, 41-45.