دریتی, ولی محمد, تابان, محمد, شرفی, وحید, جعفری, سکینه. (1395). روابط ساختاری نقش گروههای آموزشی باکیفیت عملکرد معلمان: نقش میانجی توانمندسازی. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 10(32), 104-123.
ولی محمد دریتی; محمد تابان; وحید شرفی; سکینه جعفری. "روابط ساختاری نقش گروههای آموزشی باکیفیت عملکرد معلمان: نقش میانجی توانمندسازی". نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 10, 32, 1395, 104-123.
دریتی, ولی محمد, تابان, محمد, شرفی, وحید, جعفری, سکینه. (1395). 'روابط ساختاری نقش گروههای آموزشی باکیفیت عملکرد معلمان: نقش میانجی توانمندسازی', نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 10(32), pp. 104-123.
دریتی, ولی محمد, تابان, محمد, شرفی, وحید, جعفری, سکینه. روابط ساختاری نقش گروههای آموزشی باکیفیت عملکرد معلمان: نقش میانجی توانمندسازی. نشریه پژوهش در نظام های آموزشی, 1395; 10(32): 104-123.
روابط ساختاری نقش گروههای آموزشی باکیفیت عملکرد معلمان: نقش میانجی توانمندسازی
هدف این پژوهش، آزمون روابط ساختاری نقش گروههای آموزشی با کیفیت عملکرد معلمان با نقش میانجی توانمندسازی آنان در دبیرستانهای شهر یاسوج بود. روش مطالعه حاضر از نوع همبستگی بود شرکتکنندگان 201 نفر از معلمان (111 مرد، 90 زن) دبیرستانهای شهر یاسوج در سال تحصیلی 93-92 بودند که با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای انتخاب شدند. همه آنها مقیاسهای نقش گروههای آموزشی، کیفیت عملکرد و توانمندسازی را تکمیل کردند. دادهها با مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار LISREL تحلیل شدند. یافتهها نشان داد که نقش گروه های آموزشی به طور مستقیم بر توانمندسازی اثر ساختاری دارد. نقش گروه های آموزشی به طور مستقیم بر کیفیت عملکرد اثر ساختاری دارد. نقش گروههای آموزشی به طور غیرمستقیم با میانجی توانمندسازی بر کیفیت عملکرد تأثیر دارد. نتیجه میگیریم نقش گروههای آموزشی میتواند به طور مستقیم توانمندسازی و کیفیت عملکرد را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین نقش گروههای آموزشی به طور غیر مستقیم و با واسطه توانمندسازی میتواند کیفیت عملکرد را تحت تأثیر قرار دهد. تلویحات کاربردی یافتهها مورد بحث قرار گرفت.