آزاد، ا. (1388). بررسی وضعیت یادگیری عملکرد سیستم آموزش فنی حرفهای. تهران: گزارش مرکز آموزش فنی حرفهای تهران.
آقامحمدی، ج.، و کریمیان، ر. (1396). بررسی جایگاه مؤلفههای شخصیتی کارآفرینی در اجرای عناصر برنامه درسی از دیدگاه هنرآموزان و هنرجویان هنرستانهای فنی و حرفهای و کاردانش شهرستان دیوان دره، مجله رشد آموزش فنی و حرفهای و کاردانش، 1، 25-35.
آیتی، م.، و فتحی، م. (1393). بررسی ارتباط برنامه درسی (مهارتهای عمومی) آموزشهای فنی و حرفهای با نیازهای بازار کار شهر بیرجند. فصلنامه مهارتآموزی، 2، 35-59.
بنی عامریان، م.، جوادی پور، م.، خدایی، ا.، و حسن مبارکی، م. (1396). مطالعه تطبیقی برنامه درسی فنی و حرفهای (رسمی و آکادمیک) با تأکید بر قصد کارآفرینانه در بین کشورهای کانادا، آلمان و هندوستان با ایران. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 45، 143-174.
تابش، م.، قائمی، ا.، و پورمحمدی، آ. (1396). بررسی و تحلیل پایاننامههای مرتبط با آب و فاضلاب دانشگاه تهران. نشریه علوم مهندسی آب و فاضلاب، 4، 71-54.
جعفری هرندی، ر. (1394). بررسی میزان کارآیی بیرونی دانشگاه فنی و حرفهای طی سالهای 1388 تا 1390 در آموزشکدههای فنی و حرفهای استان یزد، فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 9، 173-189.
جلیلیان، س.، مهرعلیزاده، ی.، و مرعشی، س.م. (1396). بررسی میزان انطباق آموزشهای فنی و حرفهای با نیازهای آموزشی بخش صنایع در شهرستان خرمشهر. فصلنامه علمی پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 1، 132-158.
حسینی، س. م.، صدری، ع.، و مطور، م. (1391). جایگاه اشتغال دانشآموختگان هنرستانهای فنیوحرفهای و کاردانش در شهر شیراز. پژوهش در نظامهای آموزشی، 6(17)، 107-127.
زارع، ا.، احمدوند، م.، نوشادی، ن.، و شریفزاده، م. (1397). واکاوی وضعیت شغلی و تحصیلی دانشآموختگان هنرستان کشاورزی شهید مطهری شیراز: کاربردی از مطالعه پیگیرانه، علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 1، 215-226.
سلیمی، ج. (1392). برنامه درسی و آموزش فنی و حرفهای: پژوهشی در خصوص تناسب عناصر برنامه درسی در آموزشهای فنی و حرفهای، فصلنامه مهارت آموزش، 1، 35-53.
سند تحول بنیادین. (1390). آموزشوپرورش.
عبدالهی، ش. (1395). ارزیابی سازوکارهای تجربهشده برقراری ارتباط بین آموزش فنی و حرفهای رسمی و بازار کار در ایران. پژوهش در برنامهریزی درسی، 22، 152-167.
عبدالهی، ش.، و سعادتمند، ز. (1390). بررسی تناسب آموزشهای فنی و حرفهای با عناصر برنامه درسی. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، 3، 81-100.
مداحیان، ش.، منظری توکلی، ع.، و سلاجقه، س. (1396). موانع تعاملی صنعت و دانشگاههای علوم پزشکی در ایران، مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 2، 214-226.
موحدی نسب، ع.، عصاره، ع.، احمدی، غ.، و حاتمی، ج. (1398). آسیبشناسی برنامه درسی جدید رشته الکترونیک شاخه آموزش فنی و حرفهای در استان یزد. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش، 1، 79-100.
یارمحمدیان، م. (1386). اصول برنامهریزی درسی. تهران: یادواره کتاب.
Hanh Tien, H, Thi Ai, H, Quynh Nhu,T. (2020). An analysis on the pedagogy and assessment of transversal skilla in Vientnames technical and vocational education and training, International Journal of Vocational and Training Research, 6(1),1-10.
Heike, S. )2014). The German vocational education and training system: Its institutional configuration, strengths, and challenges. https://bibliothek.wzb.eu/pdf/2014/i14-502.pdf
Hu, Na, Xie, H. (2019). Analysis on classroom teaching reform of cultural basic course in vocational school based on training of vocational core competence in china. International Journal of Vocational and Training Research,5(1),23-28.
Kirya, M.M)2016(.
Improving the quality and competence of technical vocational education and training output through vocational school cooperation with industry: A case study of Uganda.
http://aip.citation. org/doi/abs/10.1063/1.4965794
Reza, A & Khalid, M.I. (2017). Obstacles in the enhance ment of technical education in Pakistan:Views and Reviews. Bulletin of Education and Research,39,117-127.
Azad, A. (2009). Examining the position of learning of performance in technical training system. Tehran, report of technical training center of Tehran. [in Persian].
Agamohammadi, J., Karimian, R. (2017). Examining personality elements place of entrepreneurship in performing the elements of curriculum from apprentices viewpoints in technical, and work-knowledge schools in Divandare. Journal of technical, and work-knowledge training growth, 1, 25-35. [in Persian].
Ayati, M., & Fathi, M. (2014). Examining the relationship between curriculum (public skills) in technical trainings with work market needs in Birjanmd. Journal of skill training, 2, 35-59. [in Persian].
Baniamerian, M., Javadipour, M., Khodayi, A., Hasanmobaraki, M. (2017). Comparative studying of technical training (formal & academic) by focusing on the purpose of entrepreneurship among the countries of Canada, Germany, and India with Iran. Iranian Journal of curriculum studies, 45, 143-174. [in Persian].
Tabesh, M.,Gaemi, A., Pourmohammadi, A. (2017). Examining and analyzing theses related to water and waste water in the University of Tehran. Journal of water and waste water engineering sciences, 4, 54-71. [in Persian].
Jafari Harandi, R. (2015). Examining the external efficacy of technical University during 2009-2011 in technical schools of Yazd province. Journal of educational measurement and assessment studies, 9, 173-198. [in Persian].
Jalilian, S., Mehralizade, Y., Marashi, S. M. (2017). Examining the rate of adaptation of technical training with the educational sector in Khoramshahr. Journal of new approach in the educational management, 1, 132-158. [in Persian].
Hosseini, S. M., Sadri, A., Motavar, M. (2012). Place of employment for technical, and work-knowledge school graduated people in Shiraz. Research in educational systems, 6(17), 107-127. [in Persian].
Zare, A., Ahmadvand, M., Noshadi, N., Sharifzade, M. (2018). Examining job and academic position in people grauated from Shahid Motahari agriculture school in Shiraz: application of follow up study. Iranian Sciences of development and training agriculture, 1, 215-226. [in Persian].
Salimi, J. (2013). Curriculum and technical training: research on the proportion of curriculum in technical training. Journal of training skills, 1, 35-53. [in Persian].
Document of Basic revolution. (2011). Department of Education
Abdollahi, S. (2016). Examining the experienced mechanisms of communication between formal technical training and work market in Iran. Research in curriculum, 22, 152-167. [in Persian].
Abdollahi, S., & Saadatmand, Z. (2011). Examining the proportion of technical training with curriculum elements. Journal of leadership and educational management, Islamic Azad University of Garmsar, 3, 81-100. [in Persian].
Maddahian, S., Manzari Tavakolli, A., Salajage, S. (2017). Interactive barriers of industry and medical sciences Universities in Iran. Journal of quality research in health sciences, 2, 214-226. [in Persian].
Movahedinasab, A., Osare, A., Ahmadi, G., Hatami, J. (2019). Pathology of new curriculum of electronic field of study in technical training branch in Yazd Province. Journal of instruction information, 1, 79-100. [in Persian].
Yarmohammadian, M. (2007). Principle of curriculum. Tehran: Yadvare Ketab pub. [in Persian].