احمدزاده، س.، صیادی، س. و سلاجقه، س. (1396). بررسی رابطۀ بین رفتار مدیر بهعنوان مربی با تمایل بر ترک خدمت کارکنان: با تبیین نقش میانجی نگرشهای شغلی. فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی، 6(1)، 57-80.
حسینی امیری، س. م. و رضازاده، آ. (1397). بررسی تأثیر مربیگری مدیران ارشد بر عملکرد رفتاری و نتایج عملکرد بانک با تأکید بر نقش میانجی خودکارآمدی کارکنان ) موردمطالعه: کارکنان بانک آینده استان مازندران). پنجمین همایش ملی پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران.
درایور، م. (2014). مربیگری سازمانی، آموزههای رفتاری مثبتگرا برای رهبران و مدیران (چاپ اول). ترجمه محمد ذاکری، اسماعیل اسدی (1393). تهران: جهاد دانشگاهی.
دهقانان، ح.، کمالی، ا. و ترکستانی، م. ص. (1395). نقش مربیگری مدیریتی در جهت توسعه منابع انسانی سازمانها. کنفرانس بینالمللی مدیریت و حسابداری، تهران.
سامرز، م. (2006). کوچینگ در کار و عمل (چاپ اول). ترجمه سید احمد طباطبایی (1397). تهران: مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
سعادت طلب، آ. (1398). نقش مدیران دانشگاهی در توسعه اعضای هیئتعلمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی (موردمطالعه: دانشگاههای جامع شهر تهران). پژوهشهای تربیتی، 6(39)، 20-36.
سنگری، ن. و پورولی، ب. (1393). تأثیر رفتار مربیگری مدیر بر نتایج مرتبط با عملکرد کارکنان. نشریه فرآیند مدیریت و توسعه، 3، 147-171.
صدری، ع. (1397). استقرار مدیریت دانش در دانشگاههای ایران. نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، 43(12)، 41-63.
فتحی واجارگاه، ک.، خراسانی، ا. و دانشمندی، س. (1394). بررسی شرایط و حوزههای استقرار مربیگری در فعالیتهای آموزش و بهسازی منابع انسانی. نشریه مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، 8(2)، 27-48.
مقدم، ا. و کمالیان، ا. ر. (1397). ارائه یک مدل مفهومی مبتنی بر رویکرد کارآفرینانه در جهت بهبود بهرهوری نظام مدیریت منابع انسانی. نشریه پژوهش در نظامهای آموزشی، 12(ویژهنامه)، 559-578.
همتی، ر. (1392). تودهای شدن آموزش عالی و زندگی دانشگاهی در ایران: تأملی در تجربیات زیستی دانشگاهیان. مدیریت در دانشگاه اسلامی، 2(1)، 127-156.
Ahmadzade, S., Sayadi, S., & Salajeghe, S. (2017). Investigating the Relationship between Manager's Behavior as a Coach and Performance on Employee Dismissal: By Explaining the Mediating Role of Job Attitudes. Quarterly Journal of Organizational Behavior Studies, 6(1), 57-80. [In Persian]
Attride-Stirling, J. (2001). Thematic networks: An analytic tool for qualitative research. Qualitative Research, 1(3), 385–405.
Bush, M. W., & Bennett, J. L. (2018). Organization Development in Action: Values-Based Coaching. In Enacting Values-Based Change, 239-263. Palgrave Macmillan, Cham.
Cavanaugh, C. K., & Cavanaugh, J. C. (2018). The Importance of executive coaching for academic administrators. Journal of Higher Education Management, 33(1), 22-31.
David, O. A., & Cîmpean, A. (2018). Managerial Coaching and Rational Leadership. In Coaching for Rational Living, 325-341. Springer, Cham.
Dehghanan, H., Kamali, A., & Torkestani, M. S. (2016). The role of managerial coaching in the development of human resources of organizations. International Conference on Management and Accounting, Tehran. [In Persian]
Driver, M. (2014). Organizational Coaching, Positive Behavioral Teachings for Leaders and Managers (First Edition). Translated by Mohammad Zakeri, Ismail Asadi. Tehran: University Jihad Publications. [In Persian]
DiGirolamo, J. A., & Tkach, J. T. (2019). An exploration of managers and leaders using coaching skills. Consulting Psychology Journal: Practice and Research.
Fathi Vajargah, K., Khorasani, A., & Daneshmandi, S. (2016). Investigating the conditions and areas of establishing coaching in human resource training and improvement activities. Journal of Management and Planning in Educational Systems, 8(2), 27-48.. [In Persian]
Gall, M. D., Borg, W. R., & Gall, G. P. (2015). Qualitative and Quantitative research methods in Education and Psychology.
Hemati, R. (2013). The massification of higher education and university life in Iran: a reflection on the biological experiences of academics. Management in Islamic University, 2(1), 127-156. [In Persian]
Hoseini Amiri, S. M., & Rezazade, A. (2018). Investigating the coaching of senior managers on behavioral performance and bank performance results with respect to the mediating role of employee self-efficacy (Case study: Ayandeh Bank of Mazandaran province). Fifth National Conference on Management and Humanities Research in Iran. [In Persian]
Kalkavan, S., & Katrinli, A. (2014). The effects of managerial coaching behaviors on the employees’ perception of job satisfaction, organizational commitment, and job performance: Case study on insurance industry in Turkey. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1137-1147.
Kennedy, M. (2015). Coaching as a development tool for managerial feedback (Doctoral dissertation, Stellenbosch: Stellenbosch University).
Kim, S, Egan, T. M., & Moon, M. J. (2014). Managerial coaching efficacy, work-related attitudes, and performance in public organizations: A comparative international study. Review of public personnel administration, 34(3), 237-262.
Matsuo, M. (2018). How does managerial coaching affect individual learning? The mediating roles of team and individual reflexivity. Personnel Review, 47(1), 118-132.
Moghaddam, A., & Kamalian, A.R. (2018). Provide a conceptual model based on entrepreneurial approach to improve the productivity of the human resource management system. Journal of Research in Educational Systems, 12(Special Issue), 559-578.. [In Persian]
Nadeem, I., & Garvey, B. (2020). Learning Experiences for Academic Deans: Implications for Leadership Coaching. International Journal of Evidence Based Coaching & Mentoring, 18(2), 133-151.
Rosha, A., & Lace, N. (2016).The scope of coaching in the contex of organizational change. Journal of open Innovation: Technology, Market and Complexity, 2(2), 2-14.
Saadattalab, A. (2019). The Role of University Managers in the Development of Faculty Members of Universities and Higher Education Institutions (Case Study: Comprehensive Universities of Tehran). Educational Research, 6(39), 20-36. [In Persian]
Sadri, A. (2019). Establishment of knowledge management in Iranian universities. Journal of Research in Educational Systems, 43 (12), 41-63. [In Persian]
Sangari, N., & Purvali B. (2014). The effect of manager's coaching behavior on results related to employee performance. Journal of Management and Development Process, 3, 147-171. [In Persian]
Smith, H.A. (2019), Manager as coach characteristics for dealing with team challenge. Journal of Work-Applied Management,. 11(2), 165-173.
Somers, M. (2006). Coaching in work and practice (first edition). Translated by Seyed Ahmad Tabatabai. Tehran: Iran Industrial Training and Research Center. [In Persian]
Tanskanen, J., Makela, L., & Viitala, R. (2018). Linking Managerial Coaching and Leader–Member Exchange on Work Engagement and Performance. Journal of Happiness Studies, 20(4), 1217-1240.
Tomescu-dumitrescu, C. (2018). Coaching in organization management. Annals of the Constantin Brancusi. University of Targu Jiu, Economy Series, 3, 75.77.
Unnu, N. A. A. (2020). Boosting Positivity and Performance: A Case Study of Organizational Coaching. In Handbook of Research on Positive Organizational Behavior for Improved Workplace Performance, 34-54.
Vesso, S., & Alas, R. (2016). Characteristics of a coaching culture in leadership style: the leader’s impact on culture. Journal of Problems and perspectives in Management, 14(2), 306-316.
Warren, D. J. (2019). Academic Coaching in Higher Education: Exploring the Experiences of Academic Coaches. Doctoral dissertation, The University of Memphis.