برادبری، ت.، و گریوز، ج. (2005). هوش هیجانی (مهارتها و آزمونها). ترجمه مهدی گنجی. (1392). تهران: ساوالان.
بشیریان، س.، حیدرنیا، ع. ر.، وردی پور، ح. ا.، حاجی زاده، ا. (1391). بررسی رابطه خود کنترلی با تمایل نوجوانان به مصرف مواد مخدر. مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان، 1، 45-53
حاجی شمسایی، م.، کارشکی، ح.، امیر یزدی، ا. (1392). خود تنظیمی در سازگاری تحصیلی دانش اموزان دختر و پسر. فصلنامه پژوهش در نظام آموزشی، 7 (21)، 1-17.
حبیبی، آ. (1396). مدل یابی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی (آموزش کاربردی نرم افزار (LISREL). تهران: جهاد دانشگاهی.
خاچیان، آ.، منوچهری، ه.، پازارگادی، م.، اکبرزاده باغبان، ع. ر. (1391). چالشهای مدیریت تغییر، تجارب مدیران در دانشکدههای پرستاری و مامایی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران، 1، 88-79.
دهشیری، غ. ر. (1383). بررسی رابطه هوش هیجانی و مدیریت زمان با استرس شغلی معلمان. تازهها و پژوهشهای مشاوره، 12، 53-64.
درتاج، اکرم؛ لسانی، مهدی؛ رستمی نسب، عباسعلی. (1392). تأثیر آموزش مهارتهای مدیریت زمان بر خودکارآمدی دانشجویان روانشناسی دانشگاه شهید باهنر کرمان. فصلنامه پژوهش در نظام آموزشی، 7 (21): 56-43.
رشد معلم، ویژه نامه نماد (1398). ائتلاف ملی، گزارشی از طرح ملی نماد، رشد معلم، 38 (2): 59-56.
سالاری فر، محمد حسین، پاکدامن، شهلا (1391). نقش مؤلفههای حالت فراشناختی در خود نظمجویی. روانشناسی کاربردی، 6 (2): 106-91.
فرنـر، جـک (1995). مـدیریت کـاربردی وقـت و عملکـرد، ترجمـة جـواهری زاده ن، (1381). تهـران: نـشر پژوهش.
علمی, محمود، الیاسی، سارا (1388). عوامل اجتماعی مؤثر بر میزان پذیرش کلیشههای جنسیتی (مطالعه موردی زنان شاغل همسردار شهرستان سراب). مطالعات جامعه شناسی، 2 (2): 75-53.
کیانی، مسعود، حجازی، الهام، اژهای، جواد، لواسانی، غلامعلی (1396). بررسی ویژگیهای روانسنجی سیاهۀ خودتنظیمی نوجوانی در دانشآموزان دختر دبیرستانی. مجله روانشناسی، 21 (1): 22-3.
بررسی ویژگیهای روانسنجی سیاهۀ خودتنظیمی نوجوانی در دانشآموزان دختر دبیرستانی. مجله روانشناسی، 21 (1): 22-3.
لطفی عظیمی، افسانه؛ افروز، غلامعلی؛ درتاج، فریبرز؛ نعمت طاووسی، محترم (1394). نقش مسند مهارگری و خودکارآمدی در پیش بینی انگیزش تحصیلی دانش آموزان. فصلنامه پژوهش در نظام آموزشی. 9 (31): 18-1.
محبوبی، محمد؛ خراسانی، الهه، اعتمادی، منال؛ شهیدی، خسرو؛ خانی آباد، ژیلا (1392). رابطه هدف در زندگی با سلامت عمومی در ایثارگران و مردم عادی. مجله علمی- پژوهشی طب جانباز، 19: 21-14.
موسی زاده، زهره؛ ابوالمعالی، خدیجه (زیرچاپ). بستههای ارتقایی خودمدیریتی. نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (طرح نماد): انتشارات مدرسه.
Adams, G. A., & Jex, S. M. (2016). Confirmatory Factor Analysis of the Time Management Behavior Scale. Psychological Reports, 80(1), 225–226. https://doi.org/10.2466/pr0.1997.80.1.225
Armour, M., Sinclair, J., Chalmers, K. J., & Smith, C. A. (2019). Self-management strategies amongst Australian women with endometriosis: A national online survey. BMC Complementary and Alternative Medicine, 19(1), 17. https://doi.org/10.1186/s12906-019-2431-x
Baltes, P. B., & Baltes, M. M. (2010). Psychological perspectives on successful aging: The model of selective optimization with compensation. In P. B. Baltes & M. M. Baltes (Eds.), European Network on Longitudinal Studies on Individual Development. Successful aging: Perspectives from the behavioral sciences (pp. 1–34). Cambridge: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511665684.003
Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (2017). Handbook of self-regulation: Research, theory, and applications (Third edition). New York: The Guilford Press.
Berger, A., Kofman, O., Livneh, U., & Henik, A. (2007). Multidisciplinary perspectives on attention and the development of self-regulation. Progress in Neurobiology, 82(5), 256–286. https://doi.org/10.1016/j.pneurobio.2007.06.004
Butler, J. T. (2001). Principles of health education and health promotion (3rd ed.). Wadsworth's physical education series. Belmont CA: Wadsworth.
Compton, S. N., March, J. S., Brent, D., Albano, A. M., Weersing, R., & Curry, J. (2004). Cognitive-behavioral psychotherapy for anxiety and depressive disorders in children and adolescents: An evidence-based medicine review. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 43(8), 930–959.
DeLisi, M. (2014). Low Self-Control Is a Brain-Based Disorder. In K. Beaver, J.C. Barnes, & B. Boutwell (Eds.), The Nurture Versus Biosocial Debate in Criminology: On the Origins of Criminal Behavior and Criminality (pp. 172–183). 1 Oliver's Yard, 55 City Road, London EC1Y 1SP United Kingdom: SAGE Publications Ltd. https://doi.org/10.4135/9781483349114.n11
Freund, A. M., & Baltes, P. B. (2002). Life-management strategies of selection, optimization, and compensation: Measurement by self-report and construct validity. Journal of Personality and Social Psychology, 82(4), 642–662.
Friese, M., & Hofmann, W. (2009). Control me or I will control you: Impulses, trait self-control, and the guidance of behavior. Journal of Research in Personality, 43(5), 795–805. https://doi.org/10.1016/j.jrp.2009.07.004
Graziano, P. A., Calkins, S. D., & Keane, S. P. (2010). Toddler self-regulation skills predict risk for pediatric obesity. International Journal of Obesity (2005), 34(4), 633–641. https://doi.org/10.1038/ijo.2009.288
Griffith, G. A., Connelly, S., & Thiel, C. E. (2014). Emotion regulation and intragroup conflict: When more distracted minds prevail. International Journal of Conflict Management, 25(2), 148–170. https://doi.org/10.1108/IJCMA-04-2012-0036
Kaushal, R., & Kwantes, C. T. (2006). The role of culture and personality in choice of conflict management strategy. International Journal of Intercultural Relations, 30(5), 579–603. https://doi.org/10.1016/j.ijintrel.2006.01.001
Kishton, J. M., & Widaman, K. F. (2016). Unidimensional Versus Domain Representative Parceling of Questionnaire Items: An Empirical Example. Educational and Psychological Measurement, 54(3), 757–765. https://doi.org/10.1177/0013164494054003022
Kline, R. B. (2016). Principles and practice of structural equation modeling (Fourth edition). Methodology in the social sciences. New York: The Guilford Press.
Hardman, R., Begg, S., & Spelten, E. (2020). What impact do chronic disease self-management support interventions have on health inequity gaps related to socioeconomic status: A systematic review. BMC Health Services Research, 20(1), 2081. https://doi.org/10.1186/s12913-020-5010-4
Lane, K. L., Graham, S., Harris, K. R., & Weisenbach, J. L. (2006). Teaching Writing Strategies to Young Students Struggling with Writing and at Risk for Behavioral Disorders: Self-Regulated Strategy Development. TEACHING Exceptional Children, 39(1), 60–64. https://doi.org/10.1177/004005990603900109
Linden, W. (2005). Stress management: From basic science to better practice / Wolfgang Linden. London: SAGE.
Lorig, K. R., Sobel, D. S., Ritter, P. L., Laurent, D., & Hobbs, M. (2001). Effect of a self-management program on patients with chronic disease. Effective Clinical Practice: ECP, 4(6), 256–262.
Mayer, J. D., Salovey, P., Caruso, D. R., & Sitarenios, G. (2003). Measuring emotional intelligence with the MSCEIT V2.0. Emotion (Washington, D.C.), 3(1), 97–105.
McCartan, P. J., & Hargie, O. D. W. (2004). Assertiveness and caring: Are they compatible? Journal of Clinical Nursing, 13(6), 707–713. https://doi.org/10.1111/j.1365-2702.2004.00964.x
Meade, A. W., & Kroustalis, C. M. (2016). Problems With Item Parceling for Confirmatory Factor Analytic Tests of Measurement Invariance. Organizational Research Methods, 9(3), 369–403. https://doi.org/10.1177/1094428105283384
Muraven, M., & Baumeister, R. F. (2000). Self-regulation and depletion of limited resources: Does self-control resemble a muscle? Psychological Bulletin, 126(2), 247–259.
Murtagh, A. M., & Todd, S. A. (2004). Self-regulation: A challenge to the strength model. Journal of Articles in Support of the Null Hypothesis, 3(1), 19–51.
Neck, C. P., & Manz, C. C. (2013). Mastering self-leadership: Empowering yourself for personal excellence / Christopher P. Neck, Charles C. Manz (6th ed.). Boston, London: Pearson.
Norcross, J. C., & Goldfried, M. R. (2005). Handbook of psychotherapy integration (2nd ed.). Oxford series in clinical psychology. Oxford: Oxford University Press.
Prussia, G. E., Anderson, J. S., & Manz, C. C. (1998). Self-leadership and performance outcomes: The mediating influence of self-efficacy. Journal of Organizational Behavior, 19(5), 523–538.
Ramani, G. B., Brownell, C. A., & Campbell, S. B. (2010). Positive and negative peer interaction in 3- and 4-year-olds in relation to regulation and dysregulation. The Journal of Genetic Psychology, 171(3), 218–250. https://doi.org/10.1080/00221320903300353
Rijken, M., Jones, M., Heijmans, M., Dixon, A (Ed.). (2008). Supporting self-management. In: E. Nolte, M. McKee (Eds.). Caring for people with chronic conditions: a health system perspective, Pp: 116-142. Berkshire: Open University Press.
Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th international edition (cover)). Boston, Mass., London: Pearson.
Tangney, J. P., Baumeister, R. F., & Boone, A. L. (2004). High Self-Control Predicts Good Adjustment, Less Pathology, Better Grades, and Interpersonal Success. Journal of Personality, 72(2), 271–324. https://doi.org/10.1111/j.0022-3506.2004.00263.x
Williamson, A.M. (1994). Managing stress in the workplace: Part II — The scientific basis (knowledge base) for the guide. International Journal of Industrial Ergonomics, 14(1-2), 171–196. https://doi.org/10.1016/0169-8141(94)90014-0
Zhang, N. J., Wan, T. T. H., Rossiter, L. F., Murawski, M. M., & Patel, U. B. (2008). Evaluation of chronic disease management on outcomes and cost of care for Medicaid beneficiaries.
Health Policy (Amsterdam, Netherlands),
86(2-3), 345–354.
https://doi.org/10.1016/j.healthpol.2007.11.011
Zimmerman, B. J., & Martinez-Pons, M. (1988). Construct Validation of a Strategy Model of Student Self-Regulated Learning. Journal of Educational Psvchology, 80(3), 284–290