ابراهیمی، ن.، صباغیان، ز.، و ابوالقاسمی، م. (1390). بررسی رابطه امید با موفقیت تحصیلی دانشجویان. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 2(60)، 1-16.
استراوس، ای و کربین، جی. (2000). مبانی پژوهش کیفی: فنون موفقیت مراحل تولید نظریه زمینهای. ترجمه ابراهیم افشار. تهران: نی.
امینی، الف.، ولیزاده، س.، و محمدی، ب. (1381). بررسی عوامل مؤثر بر انگیزه یادگیری دانشجویان بالینی و ارائه راهکارهای مناسب جهت تقویت انگیزه آنها از دیدگاه مدرسان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز- 1381. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2، 10-11.
برجعلی، الف. (1397). مدل تأثیر انگیزه تحصیلی با میانجیگری سرمایه روانشناختی بر موفقیت تحصیلی. فرهنگ مشاوره، 9(33)، 1-19.
بشارت، م.ع.، شالچی، ب.، و شمسیپور، ح. (1385). بررسی رابطه هوش هیجانی با موفقیت تحصیلی دانشآموزان. اندیشههای نوین تربیتی، 2(4)، 73-84.
بیابانگرد، الف. (1380). روشهای پیشگیری از افت تحصیلی. تهران: انجمن اولیاء و مربیان.
رستمی، ب.، معین، ز.، امینی، ک.، فکور، الف.، و رستمی، ح. (1396). انگیزش تحصیلی و برخی عوامل پیشبینی کننده آن در دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان- سال 1395. مجلهی توسعهی آموزش در علوم پزشکی، 10(28)، 27-38.
شیوندی، ک.، درتاج، ف.، فرخی، ن.ع.، و ابراهیمی قوام، ص. (1396). مدل یابی پیشرفت ریاضی بر مبنای ارزش تکلیف، درگیری شناختی، هیجانهای پیشرفت و خودنظم جویی تحصیلی. فصلنامه فرهنگ مشاوره، 8(30)، 1-24.
عابدیان، ک.، و شاهحسینی، ز. (1391). عوامل مؤثر بر انگیزه دانشجویان پرستاری از انتخاب رشته تحصیلی خود (یک مطالعه مقطعی). فصلنامه سلامت خانواده دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، 1(3)، 32-26.
کهدوئی، س.، فلسفی نژاد، م.ر.، و برجعلی، ا. (1396). تدوین و اعتباریابی مدل علی موفقیت تحصیلی در دبیرستان. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 7(28)، 33-64.
گال، م.، بورگ، ب.، و گال، ج. (1998). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی. جلد دوم. ترجمه احمدرضا نصر و همکاران. تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
گردان شکن، م.، یارمحمدیان، م.ح.، و عجمی، س. (1389). تأثیر تدریس بسته فراشناختی بر خودراهبری در یادگیری دانشجویان مدارک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10 (2)، 131-140.
مشکوه، م. (1390). رابطه بین هوش هیجانی و موفقیت تحصیلی. فناوری آموزش، 5(3)، 201-204.
نجفی کلیانی، م.، شریف، ف.، معطری، م.، جمشیدی، ن.، و کریمی، ش. (1390). کاهش انگیزه دانشجویان پرستاری: یک مطالعه کیفی. پژوهش پرستاری، 6(21)، 39-47.
References
Askari, J. (2006). Assessment of Risk Factors of Motivational Deficiencies in University Students from their Viewpoints. Iranian journal of psychaitry and clinical psychology, 11(4), 455-462.
Bengtsson, M., & Ohlsson, B. (2010). The nursing and medical students motivation to attain knowledge. Nurse Educ Today, 30 (2), 150-6.
Brown, S. D., Tramayne, S., Hoxha, D., Telander, K., Fan, X., & Lent, R. W. (2008). Social cognitive predictors of college students’ academic performance and persistence: A meta-analytic path analysis. Journal of Vocational Behavior, 72, 298-308.
Byrne, Z. S., Mueller-Hanson, R. A., Cardador, J. M., Thornton, G. C., Schuler, H., Frintrup, A., & Fox, S. (2004). Measuring achievement motivation: tests of equivalency for English, German, and Israeli versions of the achievement motivation inventory. Personality and Individual Differences, 37, 203-217.
Chun, H., & Dickson, G. (2011). A psychological model of academic performance among hispanic adolescents. Journal of youth Adolescence, 40, 1581- 1594.
Ferla, J., Valcke, M., & Cai, Y. (2009). Academic self-efficacy and academic self- concept: Reconsidering structural relationships. Learning and Individual Differences, 19, 499–505.
Kosgeroglu, N., Acat, M. B., Ayranci, U., Ozabaci, N., & Erkal, S. (2009). An investigation on nursing, midwifery and health care students’ learning motivation in Turkey. Nurse education in practice, 9(5), 331-339.