پاشا شریفی، ح. (۱۳۹۵)، نظریهها وکاربرد آزمونهای هوش وشخصیت؛ تهران: نشر سخن.
حیدری نسب، ل.، خوریانیان، م.، طبیبی، ز. (1393). اثربخشی روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده بر کاهش نشانهها وسبک های دفاعی در بیماران مبتلا به افسردگی. فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی، 4 (14)، ١٤٣-١٦٨.
خوریانیان، م.، حیدری نسب، ل.، طیبی، ز.، آقامحمدیان شعرباف، ح. (۱۳۹۱). اثر بخشی روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده بر کاهش نشانهها وابراز گری هیجانی در بیماران مبتلا به افسردگی. فصلنامه اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی، 7(26)، 46-37.
دلاور، ع. (۱۳۸۳). مبانی نظری وعملی پژوهش در علوم انسانی واجتماعی. تهران؛ رشد.
سیف؛ ع. (۱۳۹۵). روانشناسی پرورشی نوین؛ روانشناسی یادگیری وآموزش. تهران: نشر دوران
شکاری، ح، . حسین ثابت، ف.، فداکارگیلو، پ.(۱۳۹۵) اثربخشی روان درمانی پویشی فشرده کوتاه مدت بر خودشناسی انسجامی، ۱۳۹۵ سومین کنفرانس بین المللی نو آوری های اخیر در روانشناسی، مشاوره وعلوم رفتاری.
شمیم، س. (1371). هنجاریابی آزمون هوش وکسلر کودکان در شیراز. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 7(13 و 14)، 153-122.
شمیم، س. (1373). مقیاس تجدید نظر شده هوشی وکسلر برای کودکان/انطباق و هنجاریابی (چاپ س.م). شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز.
قربانی، ن. (۱۳۹۴). روان درمانی پویشی فشرده وکوتاه مدت: مبادی وفنون. تهران: سمت.
Davanloo, H. (1990). Unlocking the unconscious: Selected papers of Habib Davanloo. New York: Wiley.
Driessen, E., Cuijpers, P., de Maat, S. C., Abbass, A. A., de Jonghe, F., & Dekker, J. J. (2010). The efficacy of short-term psychodynamic psychotherapy for depression: a meta-analysis. Clinical psychology review, 30(1), 25-36.
Goetz, T, Pekrun R, Hall N, Haag L. (2006). Academic emotions froma social cognitive perspective:Antecedents and domain specificity of students affect in the context of Latin instruction. British Journal of Educational Psychology, 76, 289-308.
Kabat-Zinn, J. (1994, Septemberr). catalyzing movement towards a more contemplative/sacred-appreciating/non-dualistic society. In Meeting of the Working Group.
Pekrun, R. (2006). The control value theory of achievement emotions:Assumptions, corollaries, and implications for educational research and practice. Educational Psychology Review, 18, 315-341.
Pekrun, R. Goatz, T., Titz, W. & Perry, R. P (2002). Academic emotions in student selfregulated learning and achievement program at qualitative and quantitative research. Educational Psychologist, 37, 91-105.
Salovey, P.&Mayer, j. D (1990) Emotional intelligence. Imagination, Cognition and personality, 9,185-211.
Shedler, J. (2010). The efficacy of psychodynamic psychotherapy. American psychologist, 65(2), 98.
Sheffield, D., Duncan, E., Thomson, K, & Johal, S. S. (2000). Written emotional expression and well-being. The Australian Journal of Disaster and Trauma, 31(6), 818-30.
Wechsler, D. (1949). Wechsler Intelligence Scale for Children. New York: The Psychological Corporation.