حسین زاده، ع.؛ قاسمی گورتی، ع. (1394). تبیین مهمترین روشهای عاطفی آسیبزا در تربیت با تکیهبر آیات قرآن کریم و احادیث ائمه. پژوهشنامه معارف قرآنی، 6(22)، 55-78.
حسن زاده، ف. (1388). روش تربیتی محبت در تعلیم تربیت اسلامی. دانشکده روان شناسی وعلوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
خواجه پور فیروزآبادی، ک.؛ هاشمی، ا.؛ رفعتی، ر. (1394). نقش محبت و مهرورزی در فرآیند تعلیم و تربیت. اولینکنفرانسبینالمللیمدیریت، اقتصاد، حسابداریوعلومتربیتی، دانشگاه پیام نور نکا.
ساکی، م.؛ موسوی، س. (1394). جایگاه محبت در تربیت: سبک زندگی اسلامی در عصر انتظار. دومینکنفرانسملیتوسعهپایداردرعلومتربیتیوروانشناسی، مطالعاتاجتماعیو فرهنگی، تهران.
شجاری، م. (1391). نقش محبت در زندگی اخلاقی از منظر حکمت متعالیه. سومین همایش ملی سهروردی با موضوع اخلاق کاربردی، دانشگاه زنجان، 3 آبان 1391.
شعبانی چافجیری، ه.؛ رخشنده نیا، س. ا.؛ حسینی اجداد، س. ا. (1391). الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت با تکیه بر سه عنصر علم، محبت و آزادی از منظر دین. مطالعات الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت، 1(1)، 121-154.
شریعتی، م. (1394). اثربخشی درمان مبتنی بر مهرورزی بر افسردگی و خود انتقادی دانشجویان دختر، فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 17(63).
کاشفی، م.ر. (1388). آیین مهرورزی. قم: بوستان کتاب.
Jones,A., Griffiths,M., Rowland,S., Phipps,A., )2014(. Kindness,Care and Love: Exploring the Hinterlands of Active Learning Relationships in Education. Hosted by Higher Education Research Group University of Edinburgh.
Kaplan,D., DeBlois,M; Dominguez,V, Michele E. Walsh (2016(. Studying the teaching of kindness: A conceptual model for evaluating kindness education programs in schools. Evaluation and Program Planning 58, 160–170.