اردلان، ا. و حسین چاری، م. (1390). پیشبینی سازگاری تحصیلی بر اساس مهارتهای ارتباطی با واسطه باورهای خودکارآمدی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 6(17)، 20-29.
زارعی، ح. (1392). الگوسازی روابط بین سبکهای تفکر و سازگاری آموزشی با پیشرفت تحصیلی. مجله روانشناسی، 18(1)، 44-60.
سرانچه، م.، مکتبی، غ. و حاجی یخچالی، ع. (1393). رابطه علی ویژگیهای شخصیت با فرسودگی تحصیلی با میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی و تنیدگی تحصیلی ادراکشده در دانشجویان. مجله روشها و مدلهای روانشناختی، 5(17)، 75-92.
سعادت، س.، اصغری، ف. و جزایری، ر. (1394). رابطه خودکارآمدی تحصیلی با استرس ادراکشده، راهبردهای مقابلهای و حمایتهای اجتماعی ادراکشده در دانشجویان دانشگاه گیلان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 15(12)، 67-78.
شریفی فر، ف. (1393). بررسی ارتباط فرسودگی تحصیلی با خودکارآمدی آموزشی و انگیزه تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی. دانشکده پرستاری و مامایی.
طاووسی، م. و قهری صارمی، ز. (1396). هسته ارزشیابیهای خود و فرسودگی تحصیلی: نقش واسطهای سبکهای مقابلهای. فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، 11(38)، 81-101.
قاسمی، و. (1392). مدلسازی معادله ساختاری در پژوهشهای اجتماعی با کاربرد Amos Graphics. تهران: انتشارات جامعه شناسان.
گلپرور، م. (1389)، رابطه اخلاق و عدالت آموزشی با پرهیز از فریبکاری علمی. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 5(2)، 57-67.
محمدی رمقانی، س. (1393). بررسی نقش فرسودگی تحصیلی در رابطه بین خودکارآمدی و رضایت از زندگی. پایاننامه کارشناسی ارشد. گروه علوم تربیتی. دانشگاه شیراز.
محمدی، د. (1395). ارتباط راهبردهای فراشناختی، سازگاری تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی قم. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 16(48)، 439-430.
مرزوقی، ر. و حیدری، م. (1396). تبیین نقش واسطهگری ادراک از عدالت سازمانی در روابط بین تعدی نظارتی و خودکارآمدی نوآورانهی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز. مجله دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، 11(2)، 142-152.
مکرمی، م.، محمدرضایی، ع.، سیری، ح. و اسماعیلی، م. (1395). ویژگیهای روانسنجی مقیاس باورهای خودکارآمدی تحصیلی پنتریچ و دی گروت. روانسنجی، 5(20)، 121-133.
نوشادی، س. و شیخالاسلامی، ر. (1396). رابطه ساختار کلاس و سازگاری دانشجویان با دانشگاه: نقش واسطهای فرسودگی تحصیلی. مطالعات روانشناسی تربیتی، 25(3)، 124-152.
هاشمی، س.، هاشمی، ز. و نقش، ز. (1397). نقش واسطهای هیجانهای پیشرفت در رابطه میان جو روانی- اجتماعی کلاس و فرسودگی تحصیلی. فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، 12 (43)، 131-146.
Ardalan, A., & Hossein Chari, M. (1390). Predicting academic adjustment based on communication skills through self-efficacy beliefs. Quarterly Journal of Educational Psychology, 6 (17), 20-29. [In Persian]
Baker, R. W. & Siryk, B. (2007). Student adjustment to college questionnaire manunal. Los Anngeles, CA: Western psychological services.
Bandura, A. (2001). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood Cliff, Prentice Hal
Botchkovar, E. & Broidy, L. (2008). Accumulated strain, negative emotions, and crime: A test of general strain theory in Russia. Crime & Delinquency, 59(6), 837-860.
Breso, E., Salanova, M., & Schoufeli, B. (1998). In search of the third dimension of Burnout. Applied psychology, 56(3), 460-472.
Brezina, T. (2010). Anger, attitudes, and aggressive behavior: Exploring the affective and cognitive foundations of anger aggression. Journal of Contemporary Criminal Justice, 26(2), 186-203
Ghasemi, V. (2013). Structural Equation Modeling in Social Research using Amos Graphics. Tehran: Sociologists Publications. [In Persian]
Golparvar, M. (2010). The Relationship between Ethics and Educational Justice with Avoiding Scientific Deception. Journal of Ethics in Science and Technology, 5(2), 57-67. [In Persian]
Hashemi, S., Hashemi, Z., & Naghsh, Z. (2018). The mediating role of developmental excitement in the relationship between classroom psychosocial climate and academic burnout. Quarterly Journal of Research in Educational Systems, 12(43), 131-146. [In Persian]
Hoy, W. K., & Tarter, C. J (2004). Organizational justice in schools: no justice without trust. International Journal of Educational Management, 18(4), 250-259.
Makrami, M., Mohammad Rezaei, A., Siri, H., & Ismaili, M. (2016). Psychometric properties of the self-belief scale Pentrich and Di Grot's academic achievement. Journal of Psychometric Research, 5(20), 121-133. [In Persian]
Marzooqi, R., & Heydari, M. (2017). Explaining the role of perceptual mediation of organizational justice in the relationship between regulatory encroachment and innovative self-efficacy of Shiraz University of Medical Sciences staff. Journal of Tehran University of Medical Sciences, 11(2), 142-152. [In Persian]
Mohammadi Ramghani, S. (2014). Investigating the role of academic burnout in the relationship between self-efficacy and life satisfaction. Master's thesis. Department of Educational Sciences. Shiraz university. [In Persian]
Mohammadi, D (2016). Relationship between metacognitive strategies, academic adjustment and academic performance in Qom medical students. Iranian Journal of Medical Education, 16 (48), 439-430. [In Persian]
Nooreen, N; Habiba, E; Rahil, M. (2009). Understanding psychosocialbehavioural patterns: factors and problems in school to university transition. MASAUM Journal of Social Sciences and Applications, 1(1),42-56.
Noshadi, S., & Shaykh al-Islami, R. (2017). The relationship between class structure and students' adaptation to the university: the mediating role of academic burnout. Journal of Educational Psychology Studies, 25(3), 124-152. [In Persian]
Pettus, K. R. (2006). The relationship of parental monitoring to community collegestudent adjustment and achievement: differences bygender, ethnicity, parental education level, and student residence. Unpublished Ph.D. Thesise, Carolina University.
Roeser, R. W., Eccles, J. S., & Sameroff, A. J. (1998). Academic and emotional functioning in early adolescence: Longitudinal relations, patterns, and prediction byexperience in middle school. Development and Psychopathology, 10, 321-352.
Saadat, S., Asghari, F. & Jazayeri, R. (1394). The relationship between academic self-efficacy and perceived stress, coping strategies and perceived social support in Gilan University students. Iranian Journal of Medical Education, 15(12), 67-78. [In Persian]
Saranche, M., Maktabi, Gh., & Haji Yakhchali, A. (2014). The causal relationship between personality traits and academic burnout is mediated by self-efficacy, academic achievement, and perceived academic stress in students. Journal of Psychological Methods and Models, 5(17), 75-92. [In Persian]
Schaufeli, W. B., Martinez, I. M., Pinto, A. M., Salanova, M., & Bakker, A. B. (2002). Burnout and engagement in university students: A cross-national study. Journal of cross-cultural psychology, 33(5), 464-481.
Sharififar, F. (1393). Investigating the relationship between academic burnout and self-efficacy, educational efficiency and academic motivation of Ghom University of Medical Sciences students. Master's thesis. University of Rehabilitation Sciences and Social Welfare. School of Nursing and Midwifery. [In Persian]
Smith, T. R., Kudlac, C. & Fera, A. G. (2013). Deviant reactions to the college pressure cooker: A test of general strain theory on undergraduate students in the united states. International Journal of Criminal Justice Sciences, 8(2), 88-104.
Spear, L. P. (2000). The adolescent brain and age related behavioral manifestations. Neuroscience and Behavioral Reviews, 24, 417-463.
Tavousi, M., & Ghahari Saremi, Z. (1396). The core of self-assessment and academic burnout: The mediating role of coping styles. Quarterly Journal of Research in Educational Systems, 11(38), 81-101. [In Persian]
Whitley, B. E. (1998). Factors associated with cheatingamong college students: a review. Research in HigherEducation, 39(3), 235-274.
Zarei, H. (1392). Modeling the relationships between thinking styles and educational adaptation to academic achievement. Journal of Psychology, 18 (1), 60-44. [In Persian]