TY - JOUR ID - 87612 TI - رابطۀ بین جرئت ورزی و تفرّد در دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی JO - پژوهش در نظام‌های آموزشی JA - JIERA LA - fa SN - 2383-1324 AU - جلالی, محمدرضا AU - زرگر, محمد AU - طالشیان, مرجان AD - استادیار روان‌شناسی، عضو هیأت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین AD - دانشجوی دکترای روان‌شناسی، دانشگاه اصفهان AD - کارشناسی ارشد روان‌شناسی Y1 - 2014 PY - 2014 VL - 8 IS - 25 SP - 85 EP - 104 KW - تفرّد و فردگرایی KW - جرئت ورزی KW - پرخاشگری KW - انفعالی KW - سلطه پذیر DO - N2 - پژوهش حاضر، باهدف برسی تفاوت تفرّد در افرادی که سبک‌های رفتاری جرئت ورز و غیر جرئت ورز دارند انجام شده است. گروه نمونه از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی انتخاب شدند و نمونه نهایی شامل 300 دانشجو– 137 پسر و 163 دختر – بود. جرئت ورزی به واسطۀ آزمون تونند سنجیده شد. پرسش‌نامه‌ای که از سوی جلالی و همکاران ساخته شده، برای سنجش تفرّد به کار رفت. تحلیل واریانس نشان داد تفاوت معنی‌داری در تفرّد افرادی که فاقد و یا دارای سبک جرئت ورزانه بودند وجود دارد. افرادی که سبک جرئت ورزانه داشتند از تفرّد فلسفی و روان‌شناختی بیشتری برخوردار بوده‌اند ) در متن به این معنای از تفرّد اشاره شده است(. همچنین پسران نسبت به دختران نمره بیشتری در تفرّد داشتند. UR - https://www.jiera.ir/article_87612.html L1 - https://www.jiera.ir/article_87612_74289fdfe533ac1fb49d44a2ae738c4c.pdf ER -