TY - JOUR ID - 64746 TI - مطالعه کیفی دستاوردهای یادگیری مورد انتظار دوره کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی از دیدگاه صاحب‌نظران مدیریت آموزشی و کارفرمایان JO - پژوهش در نظام‌های آموزشی JA - JIERA LA - fa SN - 2383-1324 AU - میرکمالی, سیدمحمد AU - کرامتی, محمدرضا AU - عارفی, محبوبه AU - مختاریان, فرانک AD - استاد گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران AD - دانشیار گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دانشگاه تهران AD - دانشیار گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی. دانشگاه شهید بهشتی AD - کارشناس پژوهشی، سازمان سنجش آموزش کشور Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 12 IS - 40 SP - 129 EP - 152 KW - برنامه درسی KW - دستاوردهای یادگیری مورد انتظار KW - مدیریت آموزشی DO - 10.22034/jiera.2018.64746 N2 - در پژوهش حاضر، سعی بر آن است تا دستاوردهای یادگیری مورد انتظار در رشته مدیریت آموزشی، در دوره­ی کارشناسی ارشد، مورد شناسایی قرار گیرد. روش مورداستفاده در پژوهش، کیفی بوده و به‌منظور گردآوری داده‌های موردنیاز از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شده است. پس از بررسی سوابق علمی و پژوهشی اعضای هیأت علمی مدیریت آموزشی، 25 عضو هیئت علمی از دانشکده‌های علوم تربیتی و روانشناسی شهر تهران (ازجمله: تهران، شهید بهشتی، خوارزمی) از طریق نمونه‌گیری هدفمند همگون، به‌عنوان افراد مشارکت‌کننده انتخاب و از بین آن‌ها 11 نفر حاضر به انجام مصاحبه شدند. نظر به‌ضرورت کسب نظر کارفرمایان در شناسایی دستاوردهای یادگیری، با 5 نفر از کارفرمایان در حوزه‌های کاری مرتبط با آموزش و مدیریت آموزشی نیز مصاحبه شد. در خاتمه نیز، چارچوب پیشنهادی برنامه درسی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی بر مبنای دستاوردهای یادگیری مورد انتظار (با برخورداری از چهار حوزه کلی دستاوردهای آموزشی- دانشگاهی، سازمانی- مدیریتی، اجتماعی- فرهنگی، انسانی)، ترسیم شده است. UR - https://www.jiera.ir/article_64746.html L1 - https://www.jiera.ir/article_64746_9d6e22e611df905bb05c374b4b845efe.pdf ER -