TY - JOUR ID - 53460 TI - تأثیر روش آموزش تلفیقی یادگیری مشارکتی و یادگیری در حد تسلط بر خودکارامدی ، عزت نفس و پیشرفت تحصیلی JO - پژوهش در نظام‌های آموزشی JA - JIERA LA - fa SN - 2383-1324 AU - کلانتر قریشی, منیر AD - کارشناس ارشد روان‌شناسی تربیتی دانشگاه آزاد سلامی واحد علوم تحقیقات Y1 - 2011 PY - 2011 VL - 5 IS - 12 SP - 89 EP - 107 KW - یادگیری مشارکتی KW - یادگیری در حد تسلط KW - خودکارامدی KW - پیشرفت تحصیلی DO - N2 - هدف اصلی این پژوهش، بررسی چگونگی تأثیرگذاری روش آموزش تلفیقی  یادگیری مشارکتی و یادگیری در حد تسلط به عنوان یک روش کارامد و مفید برای کمک به تحصیل جهشی دانش‏آموزان، به منظور کاهش هزینه‏های مادی، معنوی و زمانی دوران تحصیل بود. بدین منظور در یک پژوهش شبه آزمایشی تعداد 25  نفر از دانش‏آموزان یکی از مدارس راهنمایی داوطلب شهر تهران، که معیارهای مورد نظر سازمان آموزش و  پرورش در خصوص شرکت در دورۀ جهشی را داشتند، به روش نمونه‏گیری تصادفی انتخاب شدند و  پرسشنامه‏های خود کارامدی شرر (1982) و عزت نفس کوپر اسمیت (1967)،  را  تکمیل  کردند سپس دوره آموزشی به مدت 45 روز متوالی و 11 ساعت در هر روز، اجرا شد.  پس از اتمام جلسات آموزشی، در مرحله پس‏آزمون، پرسشنامه‏های به کار رفته در پیش آزمون، اجرا گردید. تحلیل آماری تحلیل واریانس یک طرفه با اندازه‏گیری مکرر افزایش معنادار درخود کارامدی، و عزت نفس در سطح 01/0> P  را نشان داد. UR - https://www.jiera.ir/article_53460.html L1 - https://www.jiera.ir/article_53460_272071d69ad5bd4e12101823d3a96284.pdf ER -