TY - JOUR ID - 53459 TI - ارتباط سبک یادگیری با ابعاد شخصیتی دانش آموزان مراکز آموزش کشاورزی استان کرمانشاه JO - پژوهش در نظام‌های آموزشی JA - JIERA LA - fa SN - 2383-1324 AU - علی بیگی, امیرحسین AU - اطهری, زهرا AU - گراوندی, شهپر AD - دانشیار دانشگاه رازی کرمانشاه AD - کارشناس ارشد ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه AD - دانشجوی دکترای توسعه کشاورزی دانشگاه رازی Y1 - 2011 PY - 2011 VL - 5 IS - 12 SP - 71 EP - 87 KW - سبک یادگیری KW - ابعاد شخصیتی KW - دانش آموز کشاورزی KW - مرکز آموزش کشاورزی DO - N2 - فراگیران دارای تفاوت‏های فردی مهمی ‌در زمینه یادگیری هستند؛ در حالی که به نظر می‏رسد در اغلب کلاس‏های آموزشی کمتر به این مقوله مهم توجه می‏شود.هدف کلی این پژوهش توصیفی ـ همبستگی تعیین ارتباط سبک یادگیری با ابعاد شخصیتی دانش‏آموزان کشاورزی بود. جامعۀ آماری پژوهش دانش‏آموزان مراکز آموزش کشاورزی استان کرمانشاه بودند (1100N=) که تعداد 142 نفر از آنان براساس جدول کرجسی و مورگان با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‏ای به تفکیک جنسیت به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از دو پرسشنامه استانداردILP  و GEFT استفاده شد. براساس یافته‏ها، بیشتر دانش‏آموزان کشاورزی از سبک یادگیری مستقل از زمینه برخوردارند و دارای ابعاد شخصیتی درون‏گرا، تجربی، تأملی و ادراکی هستند. ارتباط سبک یادگیری با ابعاد شخصیتی دانش‏آموزان کشاورزی معنادار است. همچنین بین سبک یادگیری با جنسیت دانش‏آموزان ارتباط معناداری وجود دارد. ارتباط ابعاد شخصیتی با جنسیت دانش‏آموزان نیز معنادار شد. بنابراین، اغلب دانش‏آموزان پسر از سبک یادگیری مستقل از زمینه و دانش‏آموزان دختر از سبک یادگیری وابسته به زمینه برخوردارند. دانش‏آموزان پسر معمولاً درون‏گرا و تأملی در حالی که دانش‏آموزان دختر برون‏گرا و احساسی هستند. UR - https://www.jiera.ir/article_53459.html L1 - https://www.jiera.ir/article_53459_b84d39bd1222700aebb9b60ac57e9e98.pdf ER -