TY - JOUR ID - 53214 TI - مقایسة تأثیر دو روش آموزش از طریق شبکة وب و آموزش به روش سنتی (سخنرانی) بر یادگیری و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش ‏آموزان سال دوم دبیرستان مفید شهر تهران JO - پژوهش در نظام‌های آموزشی JA - JIERA LA - fa SN - 2383-1324 AU - ابراهیم آبادی, حسین AU - دلاور, علی AU - سیف, علی اکبر AU - تابش, یحیی AD - عضو هیأت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فنّاورری AD - استاد دانشگاه علامه طباطبایی AD - عضو هیات علمی و رئیس مرکز محاسبات دانشگاه صنعتی شریف Y1 - 2011 PY - 2011 VL - 5 IS - 13 SP - 9 EP - 34 KW - آموزش الکترونیکی KW - آموزش از طریق وب KW - آموزش سنتی KW - یادگیری KW - انگیزش DO - N2 - چکیدهدر این پژوهش به منظور مقایسۀ تأثیر دو روش آموزش از طریق شبکۀ وب و آموزش به روش سنتی36 دانش آموز به صورت تصادفی از میان دانشآموزان سال دوم دبیرستان مفید انتخاب و به همینروش در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. ابزار پژوهش شامل آزمونهای پیشرفت تحصییلی،انگیزش پیشرفت و سه پرسشنامه برای اندازهگیری متغیرهای پیشبین بود. نتایج تجزیه و تحلیل داده هاگرو ههای مستقل و تحلیل رگرسیون چند متغیری نشان داد به رغم تأثیر افزایشی t با استفاده از آزمونبین میانگین نمرات دو گروه در میزان یادگیری تفاوت معناداری وجود ندارد و آموزش از طریق وبصرفاً سطوح بالای یادگیری (کاربستن و بالاتر) را تحت تأثیر قرار میدهد . در عین حال آموزش ازطریق وب به طور قابل ملاحظهای موجب افزایش انگیزش پیشرفت تحصیلی می شود و استفاد ةغیرمعمول، زیاد و فراغتی از اینترنت با میزان یادگیری رابطۀ معکوس دارد. UR - https://www.jiera.ir/article_53214.html L1 - https://www.jiera.ir/article_53214_d1e7d96e4348810a9411af7469c1ccf9.pdf ER -