TY - JOUR ID - 53120 TI - خستگی ذهنی، هوش هیجانی و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی JO - پژوهش در نظام‌های آموزشی JA - JIERA LA - fa SN - 2383-1324 AU - طباطبایی نسب, سید محمد AU - طباطبایی نسب, سیدمیثم AU - خاصی, محمد علی AU - سروش محمدآبادی, علیرضا AD - استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه یزد AD - دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی AD - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی AD - کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 6 IS - 19 SP - 229 EP - 246 KW - هوش هیجانی KW - خستگی ذهنی KW - عملکرد تحصیلی DO - N2 - چکیده هدف از تحقیق حاضر، بررسی رابط ۀ بین خستگی ذهنی و هوش هیجانی با عملکرد تحصـیلی در بـین دانشآموزان دبیرستانهای پسرانه شهر یزد است. ٔ جامعه آماری این تحقیق، هیکل ٔ دانشآموزان دبیرستان- های پسران ۀ شهر یزد است. از این جامعه نمونه ای به حجم 154 دانشآموز انتخاب شدند و با اسـتفاده از ٔ پرسشنامه هوش هیجانی بار-ان، مقیاس خستگی فیسک و همکاران و معدل دانشآموزان بـه عنـوان شاخص عملکرد تحصیلی، اطلاعات مربوط به متغیرهای مورد مطالعه جمعآوری دش . سپس چارچوب مفهومی تحقیق بر اساس مدل یابی معادلات ساختاری، آزمون شد و مـدل پـژوهش مـورد ت أییـد قـرار گرفت. نتایج حاصل از تحقیق حاکی از آن است که بین ابعاد هوش هیجانی، مهارت هـای اجتمـاعی و هشیاری اجتماعی با خستگی ذهنی رابط ۀ معنادار و معکوس وجود دارد UR - https://www.jiera.ir/article_53120.html L1 - https://www.jiera.ir/article_53120_7142bad4de7ab67d055f3f66fe2de333.pdf ER -