TY - JOUR ID - 51999 TI - نقشفناوری اطلاعات در بهبود فرآیند تدریساز دیدگاه معلمان JO - پژوهش در نظام‌های آموزشی JA - JIERA LA - fa SN - 2383-1324 AU - رحیمی, زهرا AU - مهرابی, گلپر AD - کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی، مدرس دانشگاه پیام نور AD - کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی Y1 - 2014 PY - 2014 VL - 7 IS - 23 SP - 203 EP - 217 KW - آموزشوپرورش KW - فناوری اطلاعات و ارتباطات KW - فرآیند تدریس KW - یاددهی - یادگیری و فناوری اطلاعات DO - N2 - پژوهش حاضر به نقش فناوری اطلاعات در بهبود فرآیند تدریس از دیدگاه معلمان دوره متوسطه1388 پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش کل معلمان - شهرستان ماسال در سال تحصیلی 1390دوره متوسطه شهرستان ماسال است که 188 نفر میباشند که به هر 188 نفر پرسشنامه ارائه شد از اینتعداد 164 نفر به پرسشنامه جواب دادند و 24 نفر به دلیلهای مختلف حاضر به پاسخگویی نشدند اینپژوهش پیمایشی- توصیفی است؛ در اجرای آن از پرسشنامه محقق ساخته بهره گرفته که دارای 21سؤال بسته پاسخ است و برای اندازهگیری نگرش معلمان با استفاده از مقیاس لیکرت درجهبندیشدهاست. برای روایی پرسشنامه از روایی محتوا و پایایی از روش آلفای کرونباخ استفادهشده. از آمارتوصیفی شامل فراوانی، میانگین، انحراف استاندارد و واریانس بهمنظور استخراج و طبقهبندی دادهها درقالب جدولهای توزیع فراوانی از نرمافزار اکسل استفادهشده. آمار استنباطی نظیر آزمون تی تکمتغیری برای تحلیل استنباطی دادهها با نرمافزار اس. پی اس.اس بهکاررفته. در تحلیل و پاسخ به سؤالپژوهشی که: آیا از دیدگاه معلمان، فناوری اطلاعات در بهبود فرآیند تدریس تأثیر دارد؟ نتایج تحلیلآزمونتی تک متغیری نشان داد که تی محاسبهشده برای همه سؤالهای پژوهش بزرگتر است از تیجدول است؛ بنابراین میتوان گفت فناوری اطلاعات در بهبود فرآیند تدریس معلمان نقش دارد. UR - https://www.jiera.ir/article_51999.html L1 - https://www.jiera.ir/article_51999_31e5280939972580a7533521cc40496e.pdf ER -