TY - JOUR ID - 51374 TI - رابطه بین اضطراب ریاضی، نگرش ریاضی باانگیزه پیشرفت در دانشجویان رشتههای فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز JO - پژوهش در نظام‌های آموزشی JA - JIERA LA - fa SN - 2383-1324 AU - عسگری, پرویز AD - استادیار و عضو هیئتعلمی گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، ایران Y1 - 2014 PY - 2014 VL - 8 IS - 24 SP - 275 EP - 293 KW - اضطراب ریاضی KW - نگرش ریاضی و انگیزه پیشرفت DO - N2 - هدف پژوهش حاضر رابطه بین اضطراب ریاضی، نگرش ریاضی باانگیزه پیشرفت در دانشجویانرشتههای فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز است. حجم نمونه موردمطالعه 368 نفر بودند که به روشنمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند. جهت جمعآوری اطلاعات از سه پرسشنامهآزمون اضطراب ریاضی، آزمون نگرش ریاضی و پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمانس استفاده گردید. اینتحقیق از نوع همبستگی بود و برای تحلیل آماری دادهها از ضریب همبستگی ساده و رگرسیون چندمتغیره استفاده شد. نتایج تحلیل دادههای این پژوهش نشان داد که بین اضطراب ریاضی، نگرش ریاضیدر دانشجویان تفاوت معنیداری وجود دارد. (p<0/ باانگیزه پیشرفت در سطح ( 05 UR - https://www.jiera.ir/article_51374.html L1 - https://www.jiera.ir/article_51374_f31ce6166bfcf747a8971cb6c0f903bb.pdf ER -