TY - JOUR ID - 49516 TI - بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش‌آموزان دوره متوسطه JO - پژوهش در نظام‌های آموزشی JA - JIERA LA - fa SN - 2383-1324 AU - ملکی, حمید AD - دکتری مدیریت آموزشی، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 10 IS - 33 SP - 190 EP - 209 KW - هوش هیجانی-خلاقیت-دانش آموز DO - N2 - هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش‌آموزان دوره متوسطه می‌باشد.جامعه آماری پژوهش حاضر دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر کرج که در سال تحصیلی  94-93 مشغول به تحصیل هستند، می‌باشد. در این تحقیق از روش نمونه‌گیری تصادفی استفاده شده است. تعداد آزمودنی‌ها 342 نفر می‌باشد که با استفاده از pilot و سپس قرار دادن بالاترین انحراف معیار و میانگین در فرمول تعیین حجم نمونه به دست آمده است .ابزار پژوهش، آزمون هوش هیجانی بار.آن و آزمون خلاقیت عابدی  می‌باشد که توسط دانش‌آموزان دوره متوسطه ، پرسشنامه‌های این دو آزمون تکمیل گردیده است . تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی (میانگین- فراوانی و...) و آزمون t و آزمون همبستگی پیرسون در آمار استنباطی انجام شد. نتایج نشان داد که بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش‌آموزان دوره متوسطه رابطه معنادار وجود دارد. UR - https://www.jiera.ir/article_49516.html L1 - https://www.jiera.ir/article_49516_fc5a26dcbf9f51a8605a19bbf4cf27b1.pdf ER -