TY - JOUR ID - 121779 TI - اثر آگاهی از برند محوطه‏ها و بناهای ثبت میراث جهانی بر یادگیری تجربی کودکان از برند مقصدهای گردشگری JO - پژوهش در نظام‌های آموزشی JA - JIERA LA - fa SN - 2383-1324 AU - شیرمحمدی, یزدان AU - درینی, ولی محمد AU - زاهدی, بدری سادات AD - استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران AD - کارشناسی ارشد، مدیریت جهانگردی، دانشگاه پیام نور، ایران. Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 14 IS - 51 SP - 159 EP - 174 KW - آگاهی از برند KW - سایت‏های میراث فرهنگی KW - سفرهای خانوادگی KW - گردشگری کودک KW - یادگیری تجربی DO - N2 - هدفِ از پژوهش حاضر بررسی تأثیر سفرهای آموزشی کودکان بر یادگیری تجربی آن‏ها بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی والدین کودکانِ (4 تا 7 سال) که با تور تفریحی از محوطه میراث فرهنگی باغ فین کاشان به مدت یک هفته بازدید داشته‏اند، بود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش جزو تحقیقات توصیفی پیمایشی بوده است. روش نمونه‏گیری این پژوهش در دسترس و تعداد آن 384 نفر بود. ابزار سنجش در این پژوهش پرسشنامه محقق‏ساخته بود. تحلیل‏های آماری نیز با استفاده روش معادلات ساختاری انجام شده است. برای تعیین ارتباط علی بین متغیرها از روش مدل معادلات ساختاری و سطوح معناداری به‏منظور آزمودن فرضیه‏ها p_value کوچک‏تر از 0/05 در نظر گرفته شد. یافته‏ها این پژوهش نشان داد یادگیری تجربی کودکان بر مزیت‏های آموزشی کودکان به‏واسطه تعاملات اثرگذار است و همچنین آگاهی از برند محوطه‏های تاریخی بر انگیزه برای یادگیری تجربی کودکان و مزیت‏های آموزشی کودکان تأثیرگذار است، یافته‏ها حاکی از آن است که آگاهی از برند محوطه‏های تاریخی بر انگیزه برای یادگیری تجربی کودکان و مزیت‏های آموزشی کودکان اثر مثبت و معناداری دارد. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که سفر آموزشی کودکان نیز بر افزایش توان آموزشی کودکان به‏واسطه افزایش مشارکت در فعالیت‏های اجتماعی، افزایش دانش آشکار و پنهان کودکان و افزایش تعلق ملی تأثیر مثبت و معنادار دارد. UR - https://www.jiera.ir/article_121779.html L1 - https://www.jiera.ir/article_121779_1fcf38b20253075e2f9bee7b66b8e18d.pdf ER -