%0 Journal Article %T آسیب‏ شناسی عوامل درونی و بیرونی نظام فنی و حرفه‏ ای استان خوزستان در چارچوب اهداف و انتظارات نظام جامع آموزش مهارت و فنّاوری %J پژوهش در نظام‌های آموزشی %I انجمن پژوهش‌های آموزشی ایران %Z 2383-1324 %A مهرعلیزاده, یداله %A آهنگ, ولی اله %A شاهی, سکینه %D 2012 %\ 08/22/2012 %V 6 %N 17 %P 71-106 %! آسیب‏ شناسی عوامل درونی و بیرونی نظام فنی و حرفه‏ ای استان خوزستان در چارچوب اهداف و انتظارات نظام جامع آموزش مهارت و فنّاوری %K : آسیب شناسی %K فرصت %K تهدید %K نظام فنی و حرفه ای استان خوزستان %R %X چکیده این پژوهش با هدف آسیب شناسی عوامل بیرونی و عوامل درونی نظام فنی و حرفهای استان خوزستان در چارچوب اهداف و انتظارات سازمان آموزش مهارت و فنّاوری ایران انجام شده است. روش مورد استفاده در این پژوهش، روش ترکیبی بر پایه سهسویهسازی (انجام مصاحبه، تحلیل اسـناد و مـدارک و اجرای پرسشنامه) است. جامعۀ آماری این پژوهش ، شامل ک ۀلی مدیران و مربیان سازمان آموزش فنی و حرفهای استان خوزستان در سال تحصیلی 1390-1389 بود. مصاحبه نیز در دو مرحلـه انجـام گرفـت : مصاحب ۀ اولیه برای تهیه و توزیع پرسشنامه و مصاحبه ثانویه برای وزن دهی به سـؤالات پرسـش نامـه . پرسشنامه نیز بین مدیران و مربیان سازمان فنی و حرفهای توزیع شد. نتایج یافتههای پژوهش حـاکی از این است که در نظام فنی و حرفهای استان خوزستان، در ارزیابی محیط بیرونی، تهدیدها بر فرصت- ٤ ها غلبه داشته و در ارزیابی محیط درونی، قوتها بر ضعفها غلبه دارند. %U https://www.jiera.ir/article_53134_8210ec83c82913cebeb60105ddde4e39.pdf