@article { author = {., . and ., . and ., .}, title = {-}, journal = {Journal of Research in Educational Systems}, volume = {4}, number = {10}, pages = {39-57}, year = {2010}, publisher = {Iranian Educational Research Association}, issn = {2383-1324}, eissn = {2783-2341}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی اثربخشی استفاده از روش مطالعه درس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضیات}, abstract_fa = {این پژوهش به‌منظور بررسی اثربخشی استفاده از روش مطالعه درس بر پیشرفت تحلیلی دانش‌آموزان کلاس سوم ابتدایی شهرستان قم در درس ریاضیات انجام گرفته است. مطالعه درس یکی ازروشهای نوین است که در ژاپن به وجود آمده است و شامل طراحی، تدریس، مشاهده، ارزشیابی و بازنگری مشارکتی گروهی از معلمان ندر کلاس درس می‌شود. نمونهتحقیق شامل معلمان دانش‌آموزان 2 کلاس در 8 مدرسه پسرانه از نواحی چهارگانه شهرستان قم بود که به‌طور تصادفی انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش (12 معلم و 300 دانش‌آموز) و کنترل (12 معلم و 325 دانش‌آموز) به‌طور تصادفی جایگزین شدند. تحقیق به شیوه پیش‌آزمون – پس‌آزمون با گروه کنترل انجام گرفت. این روش پس از برگزاری پنج جلسه آموزش برای گروه آزمایش و یک جلسه هماهنگی برای گروه کنترل به مدت 12 هفته در 12 موضوع درسی در گروه آزمایش اجرا و درنهایت، داده‌ها با استفاده از آزمون ANCOVA تحلیل شد. نتایج نشان داد که استفاده از روش مطالعه درس در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در درس ریاضیات تأثیر دارد.}, keywords_fa = {مطالعه درس,درس پژوهی,پیشرفت تحصیلی}, url = {https://www.jiera.ir/article_85850.html}, eprint = {https://www.jiera.ir/article_85850_d2d88b4a860725162e8b6815a18f1528.pdf} }