@article { author = {Shafighi, Fatemeh and Kalantari, Mehdi and Zolfaghari zaferani, Rashid}, title = {The Impact of Transformational Leadership on Organizational Wisdom with the Mediating Role of Organizational Culture}, journal = {Journal of Research in Educational Systems}, volume = {12}, number = {ویژه‌نامه}, pages = {985-1008}, year = {2018}, publisher = {Iranian Educational Research Association}, issn = {2383-1324}, eissn = {2783-2341}, doi = {}, abstract = {The aim of this study was to evaluate the impact of professional ethics on job performance with the mediating role of religiosity in work among Hamedan province teachers.The method according to purpose was Practical, The method of data collection was Descriptive correlational, as well as the type of data was quantitative. The population consisted Hamedan province teachers that were selected 330 members by using Sample size calculation based on structural equation and cluster random method as the sample size. To collect the data, three standard questionnaires were used Glock and Stark rligiosity in work (1965), Professional Ethics of Armito et al. (2011), and Hersey and Goldsmith's Performance Questionnaire (2008). After collecting the data, they were described through the mean, standard deviation by SPSS-21 software and data Statistical Inference was carried out through structural equation modeling with the help of LISREL-v8.80 software. Questionnaires Technical characteristics were assessed including reliability, validity, convergent and divergent validity. Path coefficient and significant coefficients were used to examine the hypotheses. The results showed that the degree of appropriateness of proposed model was appropriate with regard to components research. Also the results of the study indicated that professional ethics has significant impact on job performance with the mediating role of religiosity in work among Hamedan province teachers.}, keywords = {job performance,Professional Ethics,Religiosity in work}, title_fa = {تأثیر اخلاق حرفه‌ای بر عملکرد شغلی با توجه به نقش میانجی دین‌داری در کار (مورد مطالعه: معلمان آموزش و پرورش استان همدان)}, abstract_fa = {این پژوهش باهدف بررسی تأثیر اخلاق حرفه­ای بر عملکرد شغلی با توجه به نقش میانجی دین­داری در کار در بین معلمان آموزش و پرورش استان همدان انجام شد. روش پژوهش برحسب هدف کاربردی، ازنظر روش گرداوری داده­ها توصیفی- همبستگی و همین­طور از نظر نوع داده کمی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان آموزش و پرورش استان همدان بودند که با استفاده از محاسبه حجم نمونه در معادلات ساختاری و روش نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای طبقه بندی شده، تعداد 330 نفر به­عنوان حجم نمونه انتخاب شد. به­منظور گرداوری داده­ها از سه پرسشنامه استاندارد دینداری گلاک و استارک (1965)، اخلاق حرفه ای آرمیتو و همکاران (2011) و پرسشنامه عملکرد هرسی و گلداسمیت (2008) استفاده شد. پس از جمع­آوری پرسشنامه­ها، توصیف داده­ها از طریق میانگین، انحراف معیار و ... از طریق نرم­افزار Spss-21 و استنباط آماری داده­ها از طریق مدل­سازی معادلات ساختاری و به کمک نرم‌افزار LISREL-v8.80 انجام پذیرفت. ویژگی­های فنی پرسشنامه شامل پایایی، روایی همگرا و روایی واگرا بررسی گردید. ضرایب مسیر و ضرایب معناداری نرم‌افزار برای بررسی فرضیه­های پژوهش مورداستفاده قرار گرفتند. نتایج نشان داد، درجه تناسب مدل ارائه‌شده با توجه به مؤلفه­های پژوهش مناسب بود؛ هم­چنین اخلاق حرفه­ای بر عملکرد شغلی با توجه به نقش میانجی دین­داری در کار تأثیر داشت.}, keywords_fa = {اخلاق حرفه ای,عملکرد شغلی,دین داری در کار}, url = {https://www.jiera.ir/article_65037.html}, eprint = {https://www.jiera.ir/article_65037_b55f0c90e1d5e28a1e44af2dfab66590.pdf} }