@article { author = {a, h and z, a and m, a}, title = {fa}, journal = {Journal of Research in Educational Systems}, volume = {5}, number = {15}, pages = {81-107}, year = {2012}, publisher = {Iranian Educational Research Association}, issn = {2383-1324}, eissn = {2783-2341}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {مدرسه به مثابۀ بستر رشد خلاقیت (رهیافت الگوهای معماری فضاهای باز آموزشی مبتنی بر تقویت خلاقیت)}, abstract_fa = {در این پژوهش هدف آن بوده است که به بررسی مفهوم خلاقیت و علل و عوامل پرورش یکفرد خلاق و نیز بررسی کارکردها و اجزای فضای باز مدرسه با تأکید بر مدارس ابتدایی وخصوصیات و نیازهای کودکان این دوره، پرداخته و راهکارهایی برای معماری فضاهای بازآموزشی مبتنی بر تقویت خلاقیت فراگیران به عنوان ساکنین مدرسه ارائه شود . پژوهش ازلحاظ هدف، بنیادی و از نظر ماهیت، کمی کیفی است . در مجموع 10 مدرس ۀ ابتدایی ( 5مدرسه دخترانه و 5 مدرسه پسرانه) به طور تصادفی انتخاب گشتند که حجم نمونه آن 204 نفربه بررسی مدل اولیه و مدل اصلاح شده Amos بوده است. سپس محقق با استفاده از نرمافزارپرداخته است. در مدل اصلاحشده تمام ضرایب مسیر(به استثنای ضریب مسیر انعطافپذیریعملکردها و کنجکاوی و کنجکاوی و بازی مشارکت) دارای مقادیر بالا و معناداری بودهاند.در انتها پژوهشگر بر اساس یافته ها راهکارهایی را ارائه داده است.}, keywords_fa = {فضاهای باز آموزشی,خلاقیت,معماری فضاهای باز,مدرسه ابتدایی}, url = {https://www.jiera.ir/article_53209.html}, eprint = {https://www.jiera.ir/article_53209_ff8a1a1af16f14991e639fb12bbda14b.pdf} }