@article { author = {haglo, mohammad hosin}, title = {amozesh}, journal = {Journal of Research in Educational Systems}, volume = {7}, number = {22}, pages = {161-189}, year = {2013}, publisher = {Iranian Educational Research Association}, issn = {2383-1324}, eissn = {2783-2341}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی نقش آموزش عالی بر مناسبات سیاسی ایران و اتحادیه اروپا با رویکرد بر ساخت گرایی}, abstract_fa = {چکیدهدولت های عصر جدید به دنبال آنن هستند تا از ابزارهای مختلف، نو و مفید برای برقراریدیپلماسی کارا استفاده نمایند. در قرن جدید کشوری از دیپلماسی موفق برخوردار است تا باگسترده کردن ابزارهای تعامل خود با دیگر کنشگران، به تعریف هویتی مناسبی از خود در نزددیگر دولت ها دست یابد. یکی از ابعاد جدید دیپلماسی، بهرهگیری از ارتباطات دانشگاهی و بهاست، که مدنظر نگارندگان این پژوهش است. از این رو در « دیپلماسی آموزش عالی » اصطلاحاین مقاله سعی شده تا براساس رویکرد برساختگرایی و توجه به اصولی مانند شناخت وتعامل و تأثیر آن بر بازتعریف هویت ها و منافع کنشگران در ارتباط با یکدیگر که در محور ایننظریه قرار دارند، به بررسی نقش آموزش عالی بر م ناسبات سیاسی ایران و اتحادیه اروپاپرداخته شود. سؤالات اساسی این پژوهش عبارت اند از : روابط دانشگاهی و دیپلماسیآموزش عالی ایران و اتحادیه اروپا اکنون در چه وضعیتی قرار دارد؟ و این نوع دیپلماسی چهتأثیری میتواند بر مناسبات سیاسی ایران و اتحادیۀ اروپا داشته باشد؟ این مقاله به شیوه ایتحلیلی- توصیفی نگاشته شده است.}, keywords_fa = {آموزش عالی,مناسبات سیاسی,برساختگرایی,ایران,اتحادیه اروپا}, url = {https://www.jiera.ir/article_52118.html}, eprint = {https://www.jiera.ir/article_52118_76760e45c96ddff3d12605a75d232c86.pdf} }